Diskussioner på svenska

Jääkiekkokeskustelua laidasta laitaan. Pelaajat, ottelut, valmennus ym. kaikki tämän otsikon alle. Diskussion även på svenska - gärna även under egna rubriker.

Re: Diskussioner på svenska

ViestiKirjoittaja Rally » 16 Syys 2017, 15:51

Håller helt med om att Järvinen kan nolla skitmål på ett helt annat sätt än Rinne. Släpper Rinne ett tidigt mål eller skitmål så är sannolikheten mycket stor att det rasslar in mål på löpande band...men vi skall hoppas att han kan prestera såsom han gjorde i början av förra säsongen genom att vara uttalad/självaccepterad tvåa...och fastän vi har litet av ett lyxproblem i backbesättningen så är ju faktum dock att vi släppt in 18mål på 4 matcher, mest av alla...

På tal om backar, ngn som vet vad planen för Saukko och Laitamäki är nu då samarbetet med Hermes avslutades? Dom borde ju oxå få lite matchvana någonstans...likaså Paukku då han blir i skick...
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 16 Syys 2017, 16:22

Det är konkurrens både bland anfallarna och backarna innan det kommer mera skador.

Min åsikt är att Kankaanperä skall vara sjunde och AV back med det spelsystem man eftersträvar. På anfallssidan är det för tillfället Vauhkonen och Kalapudas som borde bänkas från och till.

Backparen borde vara:
Manninen-Tuulola
Gröndahl-Nevalainen
Salo- Sund
Kankaanperä

Nu sätter man prioriteten efter lönen och det är inte det bästa.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 16 Syys 2017, 17:52

Bra första period av Rinne i Uleåborg, fortsätt i samma stil så får vi poäng med oss till Vasa.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Rally » 17 Syys 2017, 12:55

Voi herregud vilken genomklappning igår. "Meiltä loppui bensa kesken" kommer Tomek med...kom igen... Hur kan energin inte räck till match två dagar i rad? I början på säsongen? Kanske man borde ha rytmiserat träningen under veckan och veckan innan då så att man skulle ha orkat? Eller varierat spelarna mellan matcherna mera, nu var det ju de spelare som spelade mest mot ilves som oxå fick dra det största lasset direkt från start mot kärpät...och det borde dom ju oxå klara av att göra om sommarträningen skötts...

Nej, jag sätter resultatet helt och hållet på Tomeks konto. Han har under en längre tid alltid satt Rinne i mål på de på förhand sett svåraste matcherna, bara för att försöka röka ut honom ur laget. Spelarna fattar ju oxå detta och det signalerar ju till hela laget att idag kommer vi att förlora och så blir insatsen därefter. Måste ju gnaga på stämningen inom laget och på förtroendet mellan laget och träningsledningen enormt att se en av spelarna gång på gång bli slängd framför bussen på detta vis. Nu är jag själv inget stort Rinne fan, han är ingen målke jag vill hålla längre än vi måste...men ifall jag skulle vara tvungen att betala lön åt Tomek eller Rinne ett helt år för att slippa personen så skulle jag välja att betala och slippa Tomek. Vilken dag som helst!

Jag tror att vi i framtiden kommer att se tillbaka på tiden med Tomek som totalt bortkastad där vi kunde ha nått betydligt bättre resultat om föreningsledningen vågat reagera i tid för så här dåligt är inte laget.
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 17 Syys 2017, 12:59

...så nästa match Rinne spelar kommer att vara mot Tappara...
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 17 Syys 2017, 16:34

Bensa loppuu, det fanns åtminstone en utvilad back på bänken som inte fick en minut.

Kankaanperä är nu hursomhelst bort minst 6 matcher kanske 8 på grund av gårdagens tackling så blir nya backparbtills nästa match, kanske:

Gröndah-Nevalinen
Salo-Sund
Manninen-Tuulola

Gröndahl fortsättningsvis Sports bästa back och borde få speltid därefter.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Gaartfuppu » 18 Syys 2017, 15:44

Ingen idé att börja dra i några panikspakar pga lördagens match. Försvarsspelet var/är under all kritik, men inte är det ändå Tomek som är ute på isen och förlorar närkamper och slänger hazardpassningar. Matchen mot Kärpät kan man ännu skylla på ett Sport med busströtta ben och match dagen innan medan Kärpät kommer ut med vilade ben och dessutom Junnos juhlaottelu. Men det är klart att om inte Sport måste börja återfå självförtroende, och någon måste ta ansvar för att detta sker. Både på spelarbänken och bakom.

Sånahär matcher och tidsperioder dyker upp varje år för alla lag i större eller mindre skala. Det gäller bara att bevisa att man kan ta sig ur dem. Det enda vi kan göra är att ta oss till hallen, tvinga med kompisen som redan gett upp hoppet och ligger hemma på soffan med Ruutu+ och spottar och svär, och visa fortsatt stöd. Det är ett måste om man vill öka matningen av självförtroende hos dem på isen. 2500 personer på läktarna tänder ingen. Lite jävaranamma i höstrusket nu så vi får denhär karnevalen att rulla även denna säsong.
Gaartfuppu

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 20 Syys 2017, 22:18

Ja ha, kollade på Ässät-TBK igår och Ilves-HIFK ikväll och målvaktsspelet i alla lagen var vad jag mest imponerad av. Kiviaho gjorde en fenomenal match i går i Ässät Och är andra målvakt, Hrachovina också myket stabil i TBK målet, Ikväll så lyste Lehtonen och Enegren om vart annat.

Om två dagar är det dags igen. Jag hoppas att vi kunde se något motsvarande av någon av Sport keepers, vem det nu blir. För min del kan det lika gärna vara Rinne ännu en gång då det verkar som Järvinenen inte är i form.

Nenonen-Viitaluoma-Parks
Gröndahl-Nevalainen

Povorzhinouk-Komulainen-Kiviranta
Salo-Sund

E. Riska-Tikka-Körkkö
Tuulola-Manninen ( nej men det här var inte vad vi kom överens om)*

Kalapudas- F. Riska.- Laine

Rinne i målet.

Vauhkonen eller Saukko som utfyllnad.

Något i den här stilen om man tänker få poäng av Ässät på fredag.

*) Kan vara att Tomek är ganska låst med vad han lovat till dessa och om så är fallet så visar det enbart på inflexibilitet på tränarsidan, öppna nu åtminstone öronen för vad nykomlingarna lärt sig i tidigare lagen.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Rally » 21 Syys 2017, 09:22

Jag kollade oxå dessa matcher och håller fullständigt med om målvaktspelet i dom.

Tycker oxå att ditt förslag till laguppställning mot Ässät ser intressant ut, skulle vara värt att försöka för att få fart på framförallt Kiviranta och Kalapudas.

Kankis avstängning ger ju Salo chansen och så länge det inte blir skador så skulle jag köra med dessa och inte skaffa flera backar fastän en som Honkaheimo fortfarande är utan lag. Han skulle säkert tillföra säkerhet och hårdhet framför eget mål, vilket nu efter kankis nortfall till stor del saknas...men än en gång sparar jag hellre pengarna till att köpa ut Tomek.

Gaartfuppu skrev tidigare om vikten av att man visar sitt stöd och tar sig till hallen, och det är en sanning som gäller för ca 1500 "die hard" fans som absolut dyker upp oberoende hur spelet och resultaten ser ut men för att få 1500-2000pers till (vilket spotis ekonomi kräver) så krävs det bra spel och resultat. Vi finländare är "menestyshullua kansa" eller hur det nu heter...med anknytning till åskådarantal så stör jag mig alltid på att en massa platser är slutsålda då man kollar på nätet inför matchen men sedan då man kommer på plats så gapar dessa platser tomma. Detta har kanske diskuteras tidigare men kunde man inte skapa ngn typ av marknad för de som har säsongskort men inte kan komma på match? då skulle denna person kunna sälja sin guldplats typ två timmar innan match för 20eur. halva summan skulle gå till personen som säljer och andra halvan till sportis...win-win situation...
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 22 Syys 2017, 23:17

Bra match idag!
Försvaret lyckades med att inte tappa puck och ge hazardpassningar. Sund imponerade stort. Salo däremot såg på ngt sätt besvärad och obekväm ut på isen-vet inte om det är nervositet eller dålig fysisk form. Parks steg igen fram då det behövdes. Hoppas att hans skada är allvarlig men han verkade vrida knäet i en närkamp framför mål då Jolle gjorde mål. Knäskador har ju tyvärr dock en tendens att vara svårläkta. Han provade gå ut på isen igen på en mainoskatko men kom in igen grimaserande. Såg inte bra ut...tikka och bröderna riska bra idag. Jolle bättrade på. Är månne nessu och vauhkonen trögare än vanligt i år eller är det bara för att spelet blivit snabbare? Får se imorgon vem som står i mål...antar att Ainali och Paukku spelar för att få lite fräscha ben på plan om det nu är så tungt att spela två dagar i rad som Tomek lät förstå förra helgen....
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 01 Loka 2017, 13:04

Jaa-a...vad skall man säga om den gångna veckans matcher...de var alla på ngt sätt mycket symboliserande för sport. Mot tappara skiter vi alltid ner oss då vi inser att vi har chans att vinna. Mot saipa, kalpa, jukurit och övriga bottenlag är spelet slappt och okoncentrerat och vi förlorar som oftast. Är det match två dagar efter varandra så tar bensa slut. Yli- och alivoima är sämst i ligan år efter år.

Spelare byts ut varje år men problemen består...i andra klubbar skulle man nog ha reagerat för länge sedan...
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 01 Loka 2017, 21:03

Det är klart att opererar med begränsad budget ooh därmed så kommer det med stor sannolikhet att finnas någon del av laget som är svagt.

Årets lag är enligt min mening bästa hittills. De två amerikanerna är verkligen förstärkningar. Backarna har spelat enligt eller över förväntningarna.

Målvaktsspelet är nu kanske inte på topp men åtminstone Järvinen kan vara matchvinnare från och till.

Det som jag inte riktigt kan förstå är power och boxplay, samma skit från år till år. Samma sak gäller utvisningarna samt den här rädslan för att förlora hemmamatcher där Sport borde vara favorit. Det har varit såpass stor rotation på spelarna att det går inte att skylla på det. Orsaken finns nog någon annanstans.

En annan detalj i spelupplägget som kan ha att göra med vika spelare som finns tillgängliga men också med spelsystemet självt. Sport är helt ofarlig från blålinjen. Det behöver kanske inte vara det här spelet tillbaka hela tiden men med mera variation än med 101 % mot målet så är det åtminstone inte lika lätt för motståndarna att på förhand läsa spelsättet.

Angående Box play så kan man undra varför alla vill visa arslet åt Järvinen så snabbt, man kunde kanske eftersträva ET något mera aktivt box play och lite mera förtroende för målvakten, nu slinker puckarna in kall fall då man screenar egen målvakt i över hälften av underlägesmålen.

Utöver det så förstår jag minte på Valtonens matchning under matcherna och inte heller alltid valet av speluppställning. Om tanken är att man får någon mera taggad genom att trycka ned dom i skiten så fine so, men en mera modern filosofi är nog att få de flesta att känna sig viktiga för lagets framgång, fungerar också i företagsvärlden så varför inte inom idrotten eller är det tvärtom att så idrottsledarna vet bäst?

Jämsä och Valtonen har lyckats plocka ut kanske de bästa spelarna i ligan i förhållande till resurserna, vore kul om man också kunde realisera denna kapacitet.

Första nio tio matcherna avklarade med hedern i behåll vill ja påstå. Nu återstår att se om man kan förbättra på de svaga punkterna samt undvika de här förlustsviterna på närmare tio matcher i rad. för att det skall lyckas så tror jag att ett något mera adaptivt/flexibelt tänkande krävs av Tomek och Co.

Hoppas att man kan uppnå en sådan harmoni att det leder till framgång för laget, varje spelare som individ, tränarna och supportrarna.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 06 Loka 2017, 18:54

Hjärtliga gratulationer på 60 årsdagen Håkan Hjerpe.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 06 Loka 2017, 22:04

I morgon var det då match igen. Vad jag såg från kvällens match mellan Ilves och HPK så var det nog ingen höjdare kvalitatätsmässiggt, båda lagen försökte vara aggresiva. Detta i kombination med uselt målvaktspel så gjorde att att det blev En tajt match med många mål. Spelmässigt så HPK det bättre laget men viljan fanns nog hos båda då inledningen av säsongen varit sisådär.

Återstår att se i morgon om Sport kan utnyttja ett trött Ilves.

lite rotation i Sports femmor för at tagga laget vore inte fy skam.

Förslagsvis så kunde vi kanske pröva med Robin Salo i laguppställningen.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Rally » 07 Loka 2017, 13:26

Ja, vi skall hoppas sport kan utnyttja ilves trötthet på samma sätt som motståndarna brukar utnyttja sports trötthet...Salo borde ju absolut vara med. Har ingen förståelse för denna "söndra och härska" ledarstil. Vore ju viktigt för både Robin, laget och föreningen som helhet att han får speltid och kommer upp till sin nivå...eller var fjolårets backbesättning så trög att Robin då såg bättre ut än han egentligen var?

Nessu borta idag, hoppas det inte är ngt allvarligt. Vauhkonen med igen-man kunde slänga in honom istället för Kalapudas som för mig varit en stor besvikelse hittills...Järvinen verkar matchas tills han är helt slut i slutspelet, om vi skulle nå dit...

Tycker Tikka och Erik Riska varit mycket bra de senaste matcherna. De gnuggar på på ett föredömligt sätt. Maine däremot ser jag inte värdet i, en lite fattigare version av Körkkö...men Körkkö kan ju ändå skapa en del i sina bästa stunder...nej, jag skulle nog hellre se Paukku på Laines plats, om inte annat än med tanke på framtiden...men det är väl oxå "söndra och härska" taktiken som gäller där. Kom int pojk å tro att du är nåt....
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 07 Loka 2017, 15:27

Tre poäng idag så är det ok, om inte så skall nog Mr Tomek börja funedera på om inte flugfiske i hemknutarna är bästa alternativet.

Det är tamefan en undermålig uppställning enligt min mening som man tänker vinna med mot Ilves, lets see.

Nenonen inte med så max 3 mål från Sport.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Rally » 07 Loka 2017, 20:56

Det här börjar tammefan bli tragikomiskt!

Att yv och av är sämst i landet år efter år har man på ngt vis vant sig vid...men hur vi spelar mot på förhand sett svagare lag stör mig så in i helvete. Slappt, okoncentrerat och nonchalant. Så ser spelet ut år efter år mot sämre lag...och då är det alltså frågan om laddning och inställning. Det är coachen som skall se till att dessa två saker är i skick inför och under dylika matcher. Tomek må vara en bra tränare och utvecklare av unga spelare men någon coach är han inte! En riktig coach hade idag, och alla andra gånger spelet sett ut på detta sätt tagit timme our efter några byten in första perioden och låtit spelarna höra vad som gäller. Tami gjorde ju det efter 40sek en gång. Tami var ju tami, men int fan skulle han ha sett på sån här skit mera än några minuter. Att vara tränare är alltså en sak och att vara coach en annan och på den biten slår Kivi, Dufva, Pennanen och övriga "sämre lag" Tomek 10-0.
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 11 Loka 2017, 13:29

Okej, får se om det är bättre fart på gänget ikväll mot Saipa...Nessu borta fortfarande och Rinne i mål. Hoppas att Rinne gör sin bästa match i sport och att det efter det vänder för honom. Skulle ge en trygghet inom laget att veta att dom kan vinna även med honom i målet...det skulle rentav kunna vara det som ger ett lugn i hela laget och stabiliserar spelet framöver. Jag menar inte att Rinne plötsligt skulle börja storspela och ensam vinna matcher åt sport men att han och hela laget med honom får bort spöket som är kopplat till att han står i mål....

Robin med igen, vilket ju är jättebra... får se får se, själv tippar jag seger ikväll, och då blir det ju automatiskt förlust på fredag mot HPK. mot Jyp på söndag tror jag att det blir en jämn match oberoende-som jag skrev tidigare har ju sport en tendens att spela bäst mot dom bästa lagen...
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 12 Loka 2017, 08:55

"Fantastinen peli" tyckte sportin päävalmentaja...antar att han syftade på Saipa då eftersom jag åtminstone inte såg ngt fantastiskt med att skjuta 70st dåliga och lösa skott från dåliga positioner och spela ett skit power play...för fjärde året i rad.

Jag saknade nog Nessu igår, han skulle inte ha behövt 70 skott för att sätta ngr mål. Som jag sagt tidigare tycker jag att Ainali är för bra att ha på bänken. Sätt hellre Kalapudas, Körkkö eller Laine dit...Laines spel blir jag inte klok på-skrinnar som ett tok, vilket iof är bra..men allt som oftast glömmer han ju pucken och om han får med sig den så avlsutar han med ett hopplöst kääntölaukaus. Så far man nog alltid 70 skott mot mål men väldigt sällan faktiskt mål.

En helt OK match av Rinne sist och slutligen, det första målet skulle han kanske ha kunnat ta, det andra var ju ett mål som Körkkö och Salo bjöd på. En av straffarna som gick in kunde han kanske ha tagit...men han hade ju oxå ngr riktiga paradräddningar. Povo hade ngr bra lägen igår och kunde ha satt ett eller två mål. han är ju bäst i laget på att ta pucken in i anfallszon och det verkade dom ju utnyttja lite mera under power play. Hans straff däremot var för långsam och lös. Straffen/dragningen i sig är bra, och är den samma som han satt många av tidigare, om man kollar youtube, men han satte den med för lite fart mot en målvakt som Tuohimaa...Tuohimaas kontrakt som för övrigt går ut efter denna säsong.....

Summa summarum så är det för mig ett mysterium hur vi kan vara så högt i tabellen ännu med så många tapapde poäng mot sämre lag, så dåligt power play och så många insläppta mål men kanske det ännu går tidigt på säsongen men nu måste nog spelet stabiliseras på en bättre nivå snabbt, annars glider vi ner mot botten sakta men säker som ifjol.

Hoppet lever ju och minnet är kort så imorgon blir det seger mot HPK!
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 12 Loka 2017, 21:00

Inget snack om saken, Salo överlägsen i 5 mot 5 när det kommer till puckinnehav. Både Manninen och Tuulola lämnar på efterkälken. Med andra ord vill man ha en back som serverar Parks, Nenonen, Viitaluoma etc med målchanser så är det nog bara att se över spelminuterna. Tuulola så har varit mycket bra och effektiv i avsluten. Tror inte att hans effektivitet beror på Manninen trots att de spelade hyfsat förra säsongenen i HPK. Ifall det funnits förutsättningar till steg framåt mot ett första backpar så hade nog Pennanen sett det också.

Enstaka tabbar spelar ingen roll i sammanhanget för Salo, före flera i plus/minus statistiken.

Sports backpar borde vara

Tuulola Gröndahl/Salo
Salo Gröndahl/Sund/Nevalainen
Nevalainen Manninen/Saukko/Kankaanperä

Bara att skära ned tiden för Manninen och Kankaanperä jämfört mot tidigare.

Anta att Tuulola skadad, är då Manninen kvar som första back? Jag har inget mot Manninen men han får allt för stor roll för tillfället, defenitvt en lagspelare som behövs i laget dock tror jag.

Nimi Joukkue PP O L+ L- L± COR% COR%-C HPA PPA PA% L% T% PDO
1. Salo, Robin Sport VP 8 112 69 43 61,9 62,7 52 38 57,8 8,8 86,5 95,3
2. Gröndahl, Ari Sport OP 13 180 140 40 56,2 57,7 81 92 46,8 8,7 91,0 99,7
3. Tuulola, Joni Sport VP 13 165 158 7 51,1 48,5 88 92 48,9 6,4 88,6 95,0
4. Nevalainen, Niklas* Sport OP 11 136 133 3 50,6 51,0 80 82 49,4 10,3 90,8 101,1
5. Manninen, Oskari Sport VP 13 156 158 -2 49,7 46,6 85 97 46,7 6,3 87,8 94,1
6. Sund, Tony* Sport VP 11 110 116 -6 48,7 46,8 53 78 40,5 17,5 95,3 112,8
7. Kankaanperä, Markus! Sport OP 5 68 80 -12 45,9 48,3 39 45 46,4 10,9 87,9 98,8
8. Saukko, Ville Sport OP 5 40 62 -22 39,2 36,4 19 40 32,2 17,4 92,1 109,5

Corsi för Salo 62 % mot Saukko 39%.

Sund plus sex och Manninen minus tre i plus minusstatistiken. Salo noll och senaste årens jäähykuningas och bottom i plus minus statistiken Mr. Kankaanperä enbart minus 1 so far men kommer inte att förbättras ifall minuterna hålls vad de varit i Sport.

Borde vara relativt enkelt att dra slutsatser för lagledningen tycker man. Var det det inte så at Tomek anses som utvecklare av unga spelare, verkar som han har klarat av generation X men efter det så kommer generation Y och Z och den boken har han nog inte läst ännu.

Kaskinen/Salo och Tallinder verkar åtminstone ha läst den kursen.

Nåja, Sports träninsledningen har kanske fullt upp med YV/AV och mindre tid för sånt här trams.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja Rally » 13 Loka 2017, 14:56

Intressant statistik!

Jag har tyckt att Manninen varit en mycket bättre spelare i år än då för två år sedan, men kanske får Tuulola honom att se bättre ut än han är...eller så får Manninen Tuulola att se bra ut...hursomhelst spelar ju dom bra ihop så jag skulle inte vilja sära på dom så länge det går bra, även om Manninen är lite av en mikki hiiri framför eget mål och i närkamperna...vem sätter man som sjunde back då-ja, i detta nu är det ju Saukko men sedan då Kanki kommer tillbaka? Då blir saukko åttonde och Nevalainen är den jag då skulle sätta som sjunde...eller sätter man kanki som sjunde back och låter honom bara spela små minuter och AV?

I kedjorna skulle jag vilja prova så här:

Kiviranta-Viitaluoma-Parks
Povo-Komu-Nenonen
Körkkö-Ainali-Vauhkonen
Tikka-F. Riska-E.Riska

Tikka kan man egentligen sätta in var som helst i kedjorna 2-4-otroligt mångsidig spelare..
Rally

ViestiKirjoittaja Rally » 14 Loka 2017, 09:33

Fantastinen peli igen....

Onödigt att spekulera fram och tillbaka om enskilda spelares vara eller icke vara som ovan så länge Tomek är coach. Efter fyra år med sämsta yv och av och konstant underprestation mot på förhand sett sämre lag så borde väl ändå Hiltunen börja knappra på miniräknaren för att se vad den här karln kostar i förlorad publik, företagsförsäljning, sponsorer, brand value etc. Säkert allt svårare och dyrare att locka spelare till Vasa, både till rep laget och juniorerna.

Såg ni i börjar tredje perioden igår då sport kom in bra i tredje-vad gjorde Pennanen? Han tog time out och lugnade ner spelarna. Det är coachning. Skulle vara roligt att se vår "loistava nuorten pelaajien kehittäjä" göra samma någon gång...men vad sku nu han ha att säga å andra sidan.

Ilves, saipa, och hpk. Borde ha varit 9p om man vill ta ett steg framåt. Nu följer Jyp och tappara.
Rally

ViestiKirjoittaja muuttohaukka » 14 Loka 2017, 11:14

Angående Corsi-statistiken borde man inte dra allt för långtgående slutsatser på så här pass litet underlag. Om man ändå ska använda sig av siffrorna är det bra om man förstår vad de säger om helheten. Jämför man t.ex. Salo och Saukko kan man se att Saukkos PA%, alltså förhållandet mellan offensiva och defensiva tekningar är klart lägst (drygt 33%), medan Salos motsvarande siffra är högst bland backarna (över 54%). Börjar man 2/3 av bytena i egen zon är det ganska svårt att ligga på plus i corsi-statistiken, speciellt jämfört med någon som oftast börjar i offensiv zon.

Ps. Utgick från den aktuella statistiken på ligans sidor.
"Olen ollut tähän saakka hiljaa, mutta jossain se raja menee ja se raja ylitettiin tänään" - Tomek
muuttohaukka

ViestiKirjoittaja Rally » 15 Loka 2017, 21:05

Två perioder idag med bra tryck och kämpande och skulle nessu och vauhkonen satt sina chanser skulle vi ha kunnat ta 3p...men två perioder räcker sällan mot lag som Jyp. Komu, Salo och kiviranta tyckte jag spelade bra. Nevalainen skulle jag inte haft inne under 5 mot 3...Kalapudas saknade jag inte men nog Povo lite...

En liten poäng t.o.m åt Tomek för time outen i början på tredje.

Nu bär det nog utför i tabellen framtill landslagspausen. Allt annat än 0p mot tappara och kookoo nu skulle vara en positiv överraskning.
Rally

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 17 Loka 2017, 20:22

Tikka, Tikka, Tikka me like.
Lakeudun Kutsu

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut - Diskussion