Sivu 2/5

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2010, 02:16
Kirjoittaja Juff
pikkurahoista puhutaan mutta tälläiset edellä mainitut highlightsit voisi olla kelpo tavaraa faneille. DVD muodossa vuosipaketti.... pelaaja esittely, parhaat tilanteet/mokat. erikoiset tilanteet, valmentajan haastattelut strategiasta ja loputuloksesta, ...ja lopuksi yleisön äänestämä paras ottelu ottelu ja merkittävien henkilöiden kommentit ottelusta.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2010, 11:23
Kirjoittaja Drago82
Fanishop on iha naurettava, kauppa aukee ku matsi alkaa.
Siinä ei oo mitään järkee!
Jos yritys tuo jotain heeboja matsiin niin kyllä ne ostaa sen kaulahuivin ennen matsia paljo helpommin mitä matsin jälkeen.
Toinen millä saatas kans tuloja ois nettiin laitettava fanikauppa.
Kustannukset ois matalat ja ylläpito vaivatonta.
Yksinkertaista ja todellaki helppo toteuttaa.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2010, 18:43
Kirjoittaja BussiKUSKI
Osa on toteutettu jollain tavalla mutta lievä ehostus auttaa aina.
- mukana varmaan kliseitä ja turhuuksia...

1. Taannoin jypin ottelussa kiinnitti huomiota pelaaja esittely screenillä oli hoidettu hienosti.
- can't stop the rock soi isosti ja lujaa pelaajien lyhyen videon lisäksi
- ns nimikko pelaajat ja sponssi näkyviin joka maalista + sponssi bonus pisteistä...

2. Toisaalta katsomo osat ns a,b,... Voi yhtähyvin olla "vacon, wärtsilä, anvia jne...
- eikä noissa penkeissäkään oo mitään muita kuin numero, eli 3000 mainospaikkaa myymättä.

3. Fanikauppa on saanut jo oman osansa, eli se siitä.
- kuinka on missä muissa kaupoissa on fanituoteet myynnissä?
- ei aina tarvitse mennä nettiin / onhan sportilla ravintolakin...

3½. Edelleen se numeroitu sarja huppareita 1-500 / kausi
- ei edistä pelitapahtumaan liittyvää, mutta parantaa taloutta.
- osa sponssi sopimusta oman yrityksen logolla varustettuna
- kustannustekijä ei lieni iso sillä esim pelaajille teetetään todennäköisesti joukkueen takkeja ja muuta

4. En tiedä saanoa, kun en oo kokeillu hetkeen mikä on ahvensaaren päädyn kulkulupa onko se yhtä kiinni, kuin viimekaudella.
- kansaa tulis ovista ja ikkunoista :)

5. Lyhyt pelaaja haastattelu ennen peliä ja erien välissä.
- screenille ja liveen... (heikentää hetkellisesti makkaramyyntiä mutta lisää aktiviteettiä ja tunnelmaa)

6. Kannannatus nostatusta screenille.
- heija heija hokki sport.... Jne

7. (viuhkatytöt) ...

8. ULKOMAINONTAA
- esim Rokilla on Rovaniemen tien varressa "pomin" ulkovideo taulu jossa kiertää mainokset ja otteluennakot ? Kalpalla on vastaava... en oo nähny pohjanmaal joten pomilla vois olla referenssi tarvetta
- myytäisiin mainostilaa ja promottaisiin pelejä
- kesät-talvet olevaa myyntiä....myydään aikaa kesällä Vepsulle ja Kaupungin toiminnoille :) isolla rahalla

9. VAIHTAKAA NIMI
- SPORT myy ääsjoella ja lapualla paremmin kuin VAASAN SPORT.
- esimerkiksi Rinta-Jouppi on valtakunnallinen pohjalainen yritys, joka voisi helposti näkyä selvemmin Sportin hyteistyö kumppanina

10. (harmi että pohjalaaset on niin kateita että noi arpa/säkä voitot on verotattavia )
- vertaan tapaus miljoonapilkkiin. eli lippua vastaan arvotaan fanituote tai vastaava juttu esim..
- aitio arpajaiset 5€ arpa n. tuhat arpaa ja palkintona tonnin aitio = n 4000 rahaa enemmän - verot tietty ja lupa arpajaisiin. (pystyy helposti toteutta 2-3 kertaa vuodessa)

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2010, 19:50
Kirjoittaja Å
Drago82 kirjoitti:Fanishop on iha naurettava, kauppa aukee ku matsi alkaa.
Siinä ei oo mitään järkee!
Jos yritys tuo jotain heeboja matsiin niin kyllä ne ostaa sen kaulahuivin ennen matsia paljo helpommin mitä matsin jälkeen.
...mutta eipä ole kauppa auki matsin jälkeenkään! Ottelutapahtumaa saa ja pitää kehittää, mutta rahallisesti nää perusjutut pitäisi fiksata ensitöiksi kuntoon. Toki onhan se helppo/hölömöä huudella täällä intterwebissä, kun ei itse ole vapaaehtoistöitä seuran eteen tehnyt kertaakaan.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 21 Tammi 2011, 18:00
Kirjoittaja Rekufa
Kiitokset C-katsomon alakäytävälle tuoduista pöydistä. Nyt ei tarvitse kahvia juodessa nostella kuppia lattialta. Pöydät voisi ainakin juniori-kioskin seinältä siirtää keskemmälle lattialle. Se toisi tilaan mukavuutta ja pöytiin olisi helpompi päästä. Pöydät eivät vie sen enempää tilaa seinän vieressä kuin keskemälläkään lattialla. Keskemmällä olessa niihin pääsisi asiakkaita joka puolelta. Viime matsissa osa porukasta, jotka eivät sillä hetkellä nauttineet kioskien antimista seisoivat päytien edessä niin ettei niihin tahtonut päästä. No joka tapauksessa pöydät on hyvä parannus! Kiitos Sport ja kuntayhtymä!

Parkkipaikat.

ViestiLähetetty: 16 Helmi 2011, 17:54
Kirjoittaja v70
No nyt ollaan hallillakin herätty että autot jätetään kuinka sattuu,Sport - jukurit matsiin menessä tuli todella vaarallinen tilanne kun kolme paloautoa tuli suvilahteen häly päällä.ja liikenneympyrä oli autoja täynnä.Kaikki vaan ja ainoastaan sen takia kun hallilta tulevat linja autot/henkilöautot tulivat vastaantulijan kaistalla,eikä päässeet eteenpäin koska jotkut älypäät jättävät autonsa ajokaistalle.Olipa kuulemma joku maasturi rusikoinut tilaa itselleen myös samassa suunnassa.Muutenkin olisi toivottavaa että järjestymiehet hoitaisi tuon liikenteen myös pelin jälkeen eikö se kuitenkin kuulu vielä ottelutapahtuman järjestäjän vastuulle.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 16 Helmi 2011, 18:21
Kirjoittaja Hapa
Drago82 kirjoitti:Fanishop on iha naurettava, kauppa aukee ku matsi alkaa.
Siinä ei oo mitään järkee!
Jos yritys tuo jotain heeboja matsiin niin kyllä ne ostaa sen kaulahuivin ennen matsia paljo helpommin mitä matsin jälkeen.
Toinen millä saatas kans tuloja ois nettiin laitettava fanikauppa.
Kustannukset ois matalat ja ylläpito vaivatonta.
Yksinkertaista ja todellaki helppo toteuttaa.



Fanishop löytyy nykyään myös verkkokaupasta. http://www.vaasansport.fi ja fanituotteet.

http://www.vaasansport.fi/shop/index.php?language=fi

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 25 Marras 2011, 16:45
Kirjoittaja BussiKUSKI
BussiKUSKI kirjoitti:
9. VAIHTAKAA NIMI
- SPORT myy ääsjoella ja lapualla paremmin kuin VAASAN SPORT.
- esimerkiksi Rinta-Jouppi on valtakunnallinen pohjalainen yritys, joka voisi helposti näkyä selvemmin Sportin hyteistyö kumppanina


ehkä parempi osasto miettiä markkinointia..
- lainataan omaa, sillä ko. Luettelosta sain ihan vastauksen privaattina.

No toi kohta 9. On mielestäni selkeä...

Kysymykset Sportille:
- mikä on sportin liiketoiminnan "visio"
- kehitetäänkö otteluiden ohjelmaa vai oliko vuosi-kaksi sitten järjestetty kysely sitä itteensä?

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 26 Marras 2011, 07:59
Kirjoittaja Sport.81
BussiKUSKI kirjoitti:
BussiKUSKI kirjoitti:
9. VAIHTAKAA NIMI
- SPORT myy ääsjoella ja lapualla paremmin kuin VAASAN SPORT.
- esimerkiksi Rinta-Jouppi on valtakunnallinen pohjalainen yritys, joka voisi helposti näkyä selvemmin Sportin hyteistyö kumppanina


Niin toi on kyllä varmaan ihan totta toi nimi juttu eikä toi markkinoint juttukaan oikeen toimi tonne pohjanmaan suuntaan alkukaudesta vähän mainostetaan että ollaan koko Pohjanmaan porukka ja käydään pelaamassa yks harkkapeli Seinäjoella siinä kaikki.

Seuran pitää kuulostaa ja näyttää pohjalaiselta jos sieltä jotakin halutaan esim. Sport tai vaikkapa Pohjanmaan Sport/Österbotten Sport. Punavalkoiseen peliasuun sopisi myös pohjakuvioksi Jussi paidasta tutut salmiakkikuviot.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 26 Marras 2011, 23:24
Kirjoittaja Lassek
Sport.81 kirjoitti:Punavalkoiseen peliasuun sopisi myös pohjakuvioksi Jussi paidasta tutut salmiakkikuviot.

Älä nyt edes leikilläsi tämmöistä ehdota..

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 27 Marras 2011, 17:13
Kirjoittaja user123
Lassek kirjoitti:
Sport.81 kirjoitti:Punavalkoiseen peliasuun sopisi myös pohjakuvioksi Jussi paidasta tutut salmiakkikuviot.

Älä nyt edes leikilläsi tämmöistä ehdota..


Ehdottomasti ei.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 28 Marras 2011, 03:55
Kirjoittaja Sport.81
user123 kirjoitti:
Lassek kirjoitti:
Sport.81 kirjoitti:Punavalkoiseen peliasuun sopisi myös pohjakuvioksi Jussi paidasta tutut salmiakkikuviot.

Älä nyt edes leikilläsi tämmöistä ehdota..


Ehdottomasti ei.


Äh vanha ideahan tuo oli meni siinä paidan ala-reunassa oliko se nyt jotakin 80 lukua. Saatais Sportin Brändiin vähän jotakin etelä-pohjalaista. Eikö ne extreme duudsonitkin käytä samaa juttua ja hyvin myyvät...

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 28 Marras 2011, 18:18
Kirjoittaja user123
Joo. Härmässä tuo salmiakkikuvio on in. Enough said.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 03 Helmi 2012, 12:36
Kirjoittaja Tero_22
Kioskien eteen aidat käytävän suuntaisesti!! tällä saadaan se 300ihmisen massa jonottamaan käytävän kanssa saman suuntaisesti ja muu väki pääsee paremmin liikkumaan käytävillä.

Ja pelin jälkeinen liikenne!!!! ei voi jumalau ta olla niin vaikeaa. ulkona olevan lippukojun kohtaan puomi. ne jotka ovat lippukojusta suvilahden puolella,menevät suvilahteen. hietalahden puolella olevat menevät hietalahden alikulun kautta. ei voi olla niin vaikeaa.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 03 Helmi 2012, 19:16
Kirjoittaja leuka
Moikka! Tero 22:lla oli tämänpäiväisessä kioskimyynnin vauhdittamisessa "rautaista" asiaa, siihen lisäisin vielä, että juuri ennen erätaukoja voisivat ladata tietyn määrän valmiiksi esim. hodareita ja makkaroita ym. Tällälailla enemmän myyntiä ja lisää euroja !!

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 04 Helmi 2012, 23:32
Kirjoittaja Rocco
Itse ihmettelen sitä, miksi kioskeissa ei ole tuotteita valmiina, vaan ne pitää "tehdä" aina erätauolla. Olen käynyt katselemassa pelejä maailmalla, ja siellä kun tilaat vaikka hodarin tai muun tuotteen, se on valmiiksi tehtynä foliossa. Mausteet on sitten sivummalla, ja niitä saa itse käydä laittamassa sen mukaan mitä mieli tekee. Nyt kioskin jonossa yksi asiakas viettää aikaa varmaan minuutin, tilatessaan vain kahvin ja hodarin. Myyjä käy hakemassa tuotteen, pistää nakin sämpylän väliin, laittaa mausteet ja antaa vielä paperin mukaan. Vie tuhottomasti aikaa, ja jonot kasvaa. Valmiiksi paketoidulla hodarilla tai makkarapaketilla asiakas pääsee jonosta pois 15 sekunnissa. Monet jättävät ostokset tekemättä suosiolla, kun ei viitsi jonottaa 10 minuuttia "vain" muutaman metrin mittaisessa jonossa.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 05 Helmi 2012, 14:33
Kirjoittaja nollamaali
Samaa olen aina ihmetellyt. Ei muuta kuin paketti käteen ja rahat toisesta ja kiitos ja adios!

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 05 Helmi 2012, 15:51
Kirjoittaja zima
sama homma, jää multaki lihikset ja hodarit ostamatta juuri tästä syystä.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 06 Helmi 2012, 22:31
Kirjoittaja Hossa
Rocco kirjoitti:Itse ihmettelen sitä, miksi kioskeissa ei ole tuotteita valmiina, vaan ne pitää "tehdä" aina erätauolla. Olen käynyt katselemassa pelejä maailmalla, ja siellä kun tilaat vaikka hodarin tai muun tuotteen, se on valmiiksi tehtynä foliossa. Mausteet on sitten sivummalla, ja niitä saa itse käydä laittamassa sen mukaan mitä mieli tekee. Nyt kioskin jonossa yksi asiakas viettää aikaa varmaan minuutin.


Juuri näin. NHL:ssä on jopa oluita parikymmentä per myyntipiste laskettuna tuoppeihin valmiiksi, joka on siinä rajoilla että meneekö liian pitkälle. Mutta ei tosiaan tarvi mennä sen pidemmälle maailmalle kuin viime perjantain K-Vantaa otteluun niin lihikset oli valmiina ja koko ostotapahtuma ohi 15 sekunnissa. Ja mausteet tosiaan 5 metrin päässä jossa voi jokainen sitten arpoa halunsa mukaan. Asiakaspalvelu on hieno asia, mutta tässä sitä ei kukaan arvosta.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 07 Helmi 2012, 09:24
Kirjoittaja Prudden
Eikä tarvitse mennä, kuin Hartwall-Arenalle benchmarkaamaan. Siellä on edistyksellinen toi myynti myös.
Etelä-päädyn takana olevalla käytävällä on laitettu olutta yli parikymmentä valmiiksi. Siitä vaan olut mukaan ja ulos polttelemaan.
Jos Sportkin saisi jonkun aidatun alueen ulos, jossa anniskelualue, niin pikkusenkin lämpöisemmällä säällä myytäsiin hurja määrä olutta enemmän tupakoitsijoille ulkona, mutta ei taida olla teknisesti mahdollista? Oluessa taitaa silti olla yksi parhaista katteista??

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 08 Helmi 2012, 23:44
Kirjoittaja Hartsportti
Rocco kirjoitti:Monet jättävät ostokset tekemättä suosiolla, kun ei viitsi jonottaa 10 minuuttia "vain" muutaman metrin mittaisessa jonossa.

Oliskohan samat "kiireiset" ihmiset, jotka lähtee matsista aina viis minuuttia ennen loppua?

Nykysillä katsojamäärillä kioskit toimii mun mielestä kohtuu hyvin, mutta playoffseihin hommaa tosiaan voisi kehittää. Olvi pubissa ainakin kaljatuoppeja on valmiiksi pöydällä tauon alkaessa, mutta eipä niitä määräänsä enempää ja liian aikaisin voi laskea lemmehtymään..

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 09 Helmi 2012, 16:31
Kirjoittaja Tero_22
oli positiivinen yllätys kun C-katsomon takana olevan kioskin asiakkaat jonottivat käytävän suunnassa! en tiedä oliko joku kioskin työntekijä lukenut tätä foorumia ja pyytänyt tekemään näin.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 21 Helmi 2012, 22:29
Kirjoittaja Prudden
Pari pientä juttua tuli tänään mieleen ottelussa.

Voisiko aina maalintekijän pelaajakortin näyttää tulostaululla, kun maalia kuulutetaan?

Toinen. Voisiko erätauoilla näyttää niiden hyvien videoiden lisäksi maalintekijät, syöttäjät ja maalivahtien torjunnat. Niitä, kun ei tänäänkään meinannut kaikkea kuulla metelin vuoksi.

KIITOS!

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 21 Maalis 2012, 20:44
Kirjoittaja v70
Nyt kun kaikki liput on myyty kotipeleihin niin lippukojut voitaisiin muuttaa kioskeiksi kahvia nimittäin menee ja paljon enemmän jos sitä on vain tarjolla.Myös pihalle tupakkapuolelle omat myynnit tottakai !!!! Kyllä tulee ahdasta taas käytävillä kun kansa seilaa ristiin rastiin etsien myyntikojua.

Re: Ottelutapahtuman kehittäminen

ViestiLähetetty: 01 Joulu 2012, 20:59
Kirjoittaja zima
Oon kyllä erittäin pettyny ottelussa myytyyn safkaan. Ostin limu+hotdog 5 eurolla ja mitä sillä sai, kylmän hotdogin joka piti itse täyttää.