Sport ja Ylivoima

Jääkiekkokeskustelua laidasta laitaan. Pelaajat, ottelut, valmennus ym. kaikki tämän otsikon alle. Diskussion även på svenska - gärna även under egna rubriker.

Re: Sport ja Ylivoima

ViestiKirjoittaja tnt » 08 Loka 2009, 13:51

multakassi kirjoitti:Mun mielestä on turha kattoa muiden tekemistä. Esim Jokipojat on kovin erillainen tapaus silti kuin Sport.

Tottakai kilpailijoita kannattaa katsoa. Tämähän on arkipäivää ihan busineksen huipulta. Sä otat sieltä hyviä ideoita ja käytät niiden heikkouksia omaksi eduksi.

Jokipojat on kovin erilainen miksi? Niin kuin siellä toiminta näyttää järkevältä kaikkien huonojen vuosien jälkeen.? Minä näen seuroissa paljon yhtäläisyyttä, vaikka kaupungit sijaitsee eri puolilla Suomea. Molempien junioritoiminta on pitkään ollut n. samalla tasolla, nyt Sport mennyt ohi. Samankokoinen halli, samankokoinen kaupunki, molemmat yliopistokaupunkeja... listaa voisi jatkaa.

Olen nostanut Jokipojat esimerkiksi monta kertaa siksi, että sen seuran pelaajapolitiikka on tällä hetkellä tervettä. Se nosti omia junioreitaan Mestikseen ja antoi näiden kehittyä. Nyt he ovat vastuunkantajia läpi ketjujen. Sen lisäksi seura on tehnyt täsmähankintoja, jotka osoittautuvat varmasti vahvistuksiksi.

Valmentaja tuntuu innokkaalta, innovatiiviselta ja ennen kaikkea sitoutuneelta seuran strategiaan. Pelaajabudjetti lienee alle puolet siitä mitä Sportilla on. Ja minä en näe edes paperilla hirveää etua Sportilla. Näettekö te?

multakassi kirjoitti:Ja haikaillaan omien junnujen perään. Nabb, Kivimäki, Osala ja okei Luomala olisi kaikki niitä jotka ehkä pystyis korvaamaan meidän ulkkareita. Luomala ja Osala ainakin. Mutta miksi ne tulisi Sporttiin, kun kysyntää on huomattavasti korkeammalla tasolla.

HÄ? En kai minä liigatason omia kasvatteja ole Sportiin vaatimassakaan. Vaan niitä, jotka pystyvät pelaamaan Mestistä, kehittymään ja pelaamaan hinta/laatu-suhteeltaan paremmin tai edes samalla tasolla kuin nykypelaajamme.

Hietaharju, Hakomäki, Kiviniemi, Sundman, Riska, Kujanpää, Peltola... Nämä voisivat kaikki pelata Sportissa Mestistä NYT. Ja se ei juurikaan näkyisi tuloksissa. Sen lisäksi pitäisi jaksaa katsoa pidemmälle kuin seuraava peli. Missä ollaan vuoden, kahden, kolmen päästä? Kuka meiden ykkösketjussa tuolloin pelaa.

Miettikää kuinka hyviä pelaajia Markus Jämsä, Vesa Myllyaho ja kumppanit olivat aikoinaan. Hekin aloittivat jostain. Kukaan heistä ei ollut ykkös- eikä kakkosketjun kamaa kun he aloittivat edustuksessa. He kasvoivat vastuunkantajiksi. Niin kasvaisivat Sport-kasvatit myös nyt, jos heille annettaisiin siihen mahdollisuus.

multakassi kirjoitti:Kovasti aina morkataan taloutta ja tietysti asiasta. Jos unohdetaan se talous niin onko Tamminen epäonnistunut? Mun mielestä ei. Sport on ollut joka kaudella kova kun päästään kevätkaudelle. Tuloksellisesti ainoastaan Mannerin joukkue taapersi, mutta sitä ei Tammisen syyksi voi laittaa.
Minä väitän, että oli sitten meillä Pikkarainen tai Hudd valmentajana, me ei silti voidan väittää jotta he saisivat joukkueesta enemmän irti.

Mutta kun se talous ei ole urheilusta irrallaan. Ne muodostavat kokonaisuuden ja se kokonaisuus ratkaisee voittajan. Hinta/laatu-suhteeltaan Tammisen vuodet ovat olleet huonoja, en minä sitä pelkää sanoa, vaikka paskaa tuleekin niskaan. Viime kauden jengi maksoi yli 600 000€ (jotkut puhuu jopa 700 000€). Voitettiin mestaruus ja tehtiin helvetinmoiset tappiot. Muilla Mestis-jengeillä pelaajabudjetti on murto-osia tuosta.

multakassi kirjoitti:Minä väitän, että oli sitten meillä Pikkarainen tai Hudd valmentajana, me ei silti voidan väittää jotta he saisivat joukkueesta enemmän irti.

Ei voida väittää, mutta sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla. Seura pysyisi ainakin todennäköisemmin pystyssä.

Meillä on isoin moottori, mutta me otetaan siitä huonosti tehoja irti.
Viimeksi muokannut tnt päivämäärä 08 Loka 2009, 13:56, muokattu yhteensä 1 kerran
tnt

ViestiKirjoittaja tnt » 08 Loka 2009, 13:54

multakassi kirjoitti:Hypoteettisesti ajateltuna jos Alatalo sais potkut ja Tamminen tekis Tammiset toistamiseen ja lähti maailmanluokan diilin perään. Kuka meitä valmentaisi?
Ei kyllä Westerback ykköseksi mun mielestä vielä sovi ja tälläselle kaudelle. Tuo skenario olisi kokonaisuudessaan pelottavampi kuin se että Tamminen hoitaa hommansa kevääseen asti.

Jos Tamminen lähtisi itse, Sport saisi jonkun korvausrahan. Sillä voisi hankkia uuden koutsin.

Rehellisesti ajateltuna Tammista ei voi missään tapauksessa potkia nyt veks. Se tulisi liian kalliiksi. Mutta jos velkakuorma halutaan joskus hoitaa pois ja hoitaa tämä seura sellaiseksi, että meillä on edes joskus rehelliset mahdollisuudet nousuun pitää kulupuolta karsia reilusti ja vääntää enemmän irti niistä resursseista mitä meillä on. Olen ehdottanut pelaajiston nuorentamista ja vaasalaistamista. Tähän yhdistäisin sitoutuneen koutsin, joka ottaisi vastuulle koko seuran kehittymisen. Yksi sellainen koutsi vetää jotain C-junnuja tällä hetkellä Turussa.

Joku tietää paremman keinon, olen pelkkänä korvana.
tnt

ViestiKirjoittaja multakassi » 08 Loka 2009, 16:19

Kyllähän minäkin kulurakennetta Sportissa keventäisin tavalla tai toisella.
Pelaajien kautta se vois onnistua.

Kyllä me ens kaudeksi saadaan uusi valmentaja ja sitten se vois olla joku tuore tapaus.

Tälle kaudelle lähdettiin siitä tilanteesta, että Runko oli ihan ok. Pelaajat oli niitä 1-2 ketjun kavereita, mutta silti sieltä uupui se Mcgregorin ja Dickesonin tapainen kaveri. Nyt tuo runko alisuorittaa kuten se teki viime vuonna tähän aikaan. Toki meillä oli sillon "The Lapaset" apuna.

Mutta mitä tällä hetkellä oikeasti on vapaana valmentajamarkkinoilla. Kookoon fanit huutaa myös Kolekin tilalle toista, mutta eipä sieläkään näytä nimiä kauheasti olevan tarjolla.
Emmä usko, että Tamminen mihinkään lähtee.
multakassi

ViestiKirjoittaja Blesk » 08 Loka 2009, 16:21

Pari huomiota tnt, jotka nousevat mieleen.

Mielestäni on väärin verrata JOKP:n, siten että näkee heidät vain joukkueena, jolla on omat kasvatit -> halpa joukkue -> hyvä menestys. Ikäänkuin JOKP olisi viime kauden otteillaan taannut että yksi esimerkki luo säännön. Jos joukkue kootaan puoliksi untuvikoista ja puoliksi ammattilaisista niin mielestäni silloin hyväksyttävä että parin avainpelaajan loukkaantuminen voi tarkoittaa esimerkiksi enää taistelua viimeisesta pudotuspelipaikasta. Varmasti joku Sapko tms. tekee vastaavaa hyvää työtä kuin JOKP, mutta se ei tällä hetkellä takaa nykyistä korkeampaa sarjasijoitusta.

Toisekseen minua edelleen hieman häiritsee tämä kuppikuntaan jako vaasalaiset vs. muut. Itse näkisin että osana viimekauden menestystä oli juuri se että kerrankin mentiin joukkueena. En haluaisi mitään mandaattirakennetta. Voi olla että olen markkinakoneiston höynäyttämä, mutta minulle Pernaa Kauhavalta, Takala Seinäjoelta jne. ovat yhtä pohjalaisia Sportin oman reviirin urheilijoita kuin Nabb tai Kivimäkikin. Ja toki sillä hetkellä kun kaveri, mistä tahansa maailman kolkasta vetää kotkanutun päälleen hän on Sportilainen siinä kuin muutkin.
Blesk

ViestiKirjoittaja Leetch » 08 Loka 2009, 17:15

"Pelimiehiksi" kehitytään junnuvuosina ,siellä ne pohjat tehdään.Pelkät joukkueen treenit ei riitä,sitä työtä pitää tehdä myös omalla ajalla.Joukkueiden jää-ajat ei välttämättä riitä pelaajan henkilökohtaisten taitojen kehittämiseen.Nuorimmilla junnuilla esim. D-nuoremmista ylöspäin,pihapelit,yleisöluistelut,luonnonjäät(jos niitä on),laukaisuharjoitukset levyltä...onhan noita.Junior-Sportin omat junnujäät on jokunen krt viikossa.Ne kehittää jos on haluja.Unohtamatta lihaskunnon/huollon ylläpitämistä.Unohtamatta tietenkään et koulunkäyntikin pitää hoitaa "tunnollisesti".......Tätä on esim.Oskar Osala itse tehnyt,nyt nähdään missä hän pelaa.

Kehittämisen pitää sitten jatkua ,kun tullaan ns."kilpakiekkoiluun" C-ikäisenä ,silloin pitää olla valmennuksenkin vaatimustasot kohdallaan.Siitä se sitten pitäsi jatkua aina ylöspäin.Vaativaa touhua pelaajilta ja koutseilta.Pitää olla kohdallaan myös junior-Sportin yhteinen linja,mutta kun ei sitä valmennuspäällikköä ole.(Älkää nyt luulko et minä siihen lähden ,ei koulutustaso riitä,ikävä kyllä :) )Sitten kun tullaan ns edustuksen portille,siellä pitää olla sellanen koutsi joka on kärsivällinen ja antaa mahdollisuuksia lahjakkaille pelaajille.
Ettei tarvi hankkia niitä muualta.Katsoo nyt esim. edustusta ei siellä montaa "omaa" ole.Ja A-junnuissa on n 1 kentällinen.No,onneksi on nyt "farmisoppari "Kauhavalle niin siellä on nyt Hagström,Kiviniemi Joonas,Salomaa ainakin käynyt pelaamassa ,kun a:han ei mahdu.Kokoonpanot 2+18 rajoittaa ,kun pelaajarinki on laaja.

Muualla tehdään varppina hyvää työtä Jokipojat,D-Team ja vielä "halvalla".

P.S :mitä se kehittää ,kun samalla jääajalla on noin 45 pientä junnua? -> Näpäytys junnusportille
"Kun jätän tän saa*anan kaupungin ja käännän Ooppelin nokan kohti Turkua,niin vaasalaiset voivat todeta,että kyllä se Tamminen oli sanojensa mittainen mies"
Leetch

ViestiKirjoittaja user123 » 08 Loka 2009, 18:16

Leetch kirjoitti:Kokoonpanot 2+18 rajoittaa ,kun pelaajarinki on laaja.

Tuntuu vähän että yks seura ja yks joukkue koko vaasaa kohden a-junnuissa on ihan naurettavan vähän.. Montakohan joukkuetta ja seuraa jalkapallossa onkaan ton ikäsissä?

-Duckseille junnut!
user123

ViestiKirjoittaja Leetch » 08 Loka 2009, 21:33

user123 kirjoitti:
Leetch kirjoitti:Kokoonpanot 2+18 rajoittaa ,kun pelaajarinki on laaja.

Tuntuu vähän että yks seura ja yks joukkue koko vaasaa kohden a-junnuissa on ihan naurettavan vähän.. Montakohan joukkuetta ja seuraa jalkapallossa onkaan ton ikäsissä?

-Duckseille junnut!

Jo vuosia sitten on KoMu HT junnujen toiminta lopetettu.Mä en usko että oli kannattavaa perustaa RD:lle A-juniorit,koska kulut jääkiekossa on kovat.Jäämaksut,kausimaksut,varusteet,otteluvuokrat(kallimpi hinta),matkat etc...Jääkiekko on kuluiltaa paljon kalliimpaa toimintaa kun jalkapallo.Eikö jalkapallossa alle 18 v junnuilla ole jopa salivuorot ilmaisia?
Lähiseurat Kraft,KoMu HT,Red Ducks,Hela-Kiekko jopa Virkiän voi laskea,missä voi olla potetiaaliset pelipaikat.Jos lähiseuroissa on valmennukset kuosissa ,niin olisihan sielläkin mahdollisuus kehittyä.II-divisioona pelillisesti on mennyt eteenpäin edellä mainituissa seuroissa(+RD Suomi-Sarjassa).....Jos nyt vähemmän tosissaan haluaa pelata niin sitten on vielä WHL-liiga.
Mutta se nyt on todella eri kastia :)
Kyllähän A-Nuorten SM-Liiga on tännepäin vetovoimainen,koska Sport on siellä nyt mukana.Mutta tämä oli mielestäni väärä ratkaisu,että kokoonpano putosi 2+18 kun se on jopa D-junioreilla sama.Peliaika noin nuorille junnuille on tärkeätä,muuten harrastus voi äkkiä loppua.Olisin paremmin ymmärtänyt et olis koskenut vain SM-Liigaa ja Mestistä.
"Kun jätän tän saa*anan kaupungin ja käännän Ooppelin nokan kohti Turkua,niin vaasalaiset voivat todeta,että kyllä se Tamminen oli sanojensa mittainen mies"
Leetch

ViestiKirjoittaja tnt » 09 Loka 2009, 10:06

Blesk kirjoitti:Pari huomiota tnt, jotka nousevat mieleen.

Mielestäni on väärin verrata JOKP:n, siten että näkee heidät vain joukkueena, jolla on omat kasvatit -> halpa joukkue -> hyvä menestys. Ikäänkuin JOKP olisi viime kauden otteillaan taannut että yksi esimerkki luo säännön.

Olet ymmärtänyt väärin tai olen tuonut ajatuksiani ilmi väärin. Puhun ensisijaisesti talouden tervehdyttämisestä ja toiminnan tehokkuudesta. Sportin meno ei voi jatkua näin. Pelkään, että seura menee nurin. Olen tarjonnut yhdeksi vaihtoehdoksi pelaajiston vaasalaistamista ja nuorentamista. Tämä alentaisi palkkakuluja. Jokipojat on hyvä esimerkki, ei asian todeksi todistava. KalPa näyttää olevan tällä hetkellä toinen, jolla on joukkueessaan terve rakenne. SaPKo on pakonsanelemana joutunut nuorentamaana joukkuettaan. Heidän juniorinsa eivät ole likikään Jokipoikien junnujen tasolla, saati sitten Sportin. On huomionarvoista, että heidän omat juniorinsa ovat hypänneet Mestis-peleihin A-junnujen Suomi-sarjasta. Se jos jokin on rohkeutta! Ja joukkue oli lähellä voittaa täällä viime viikolla!

Blesk kirjoitti:Jos joukkue kootaan puoliksi untuvikoista ja puoliksi ammattilaisista niin mielestäni silloin hyväksyttävä että parin avainpelaajan loukkaantuminen voi tarkoittaa esimerkiksi enää taistelua viimeisesta pudotuspelipaikasta.

Pientä liioittelua. Jos Sport tiputtaisi pelaajabudjettiaan kolmanneksen, sillä olisi edelleen sarjan suurin pelaajabudjetti. Sillä rahalla pitää pystyä pelaamaan mestaruudesta. Mutta tottakai nuorilla on kasvukipuja jne. Tavoite voisi olla joka vuosi mestaruudessa ja viidessä vuodessa liigassa, jos talous antaisi myöden.

Ensisijaisen tärkeää olisi palauttaa Sportin palkanmaksutaso tämän sarjan tasolle. Se ei tee pelaajasta yhtään sen parempaa, että sillä maksetaan täällä kolme kertaa niin paljon kuin mitä se saisi Kajaanissa tai Mikkelissä. Miksi muut Mestis-joukkueet ovat pystyneet pelaamaan Mestis-mestaruudesta n. 300 000€ hintaisella joukkueella, mutta Vaasassa se onnistuu vain huomattavasti isommalla euromäärällä?

Näen, että Sportilla on todella uskolliset kannattajat. Se parituhatta käy kotipeleissä kävi miten kävi. Viime kauden menestys ei tunnu näkyvyän yleisömäärissä tällä hetkellä millään tavalla. Jos peli kävisi näytöstyyliin yleisömäärä olisi varmaankin se +500/peli vrt. nykytilanne. Osa on glory hunttereita, tottakai.

Blesk kirjoitti:Toisekseen minua edelleen hieman häiritsee tämä kuppikuntaan jako vaasalaiset vs. muut. Itse näkisin että osana viimekauden menestystä oli juuri se että kerrankin mentiin joukkueena. En haluaisi mitään mandaattirakennetta. Voi olla että olen markkinakoneiston höynäyttämä, mutta minulle Pernaa Kauhavalta, Takala Seinäjoelta jne. ovat yhtä pohjalaisia Sportin oman reviirin urheilijoita kuin Nabb tai Kivimäkikin. Ja toki sillä hetkellä kun kaveri, mistä tahansa maailman kolkasta vetää kotkanutun päälleen hän on Sportilainen siinä kuin muutkin.

Minulla ei olisi ongelmaa asettaa joukkueeseen 5-7 mandaattipaikkaa juuri A-junnuista uloskasvaneille ja muille junnuille. Siinä olisi kilpailutilanne jos joku. Minua ei sinänsä haittaa mistä pelaaja on kotoisin, kunhan hän on edullinen. Henkilökohtaisesti alueen kasvatit kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin esim. tamperelaiset junnut. Mestis-jyrä Pernaa tuskin on edullinen, SM-liigassa useamman kauden pelannut Takala sitä ei totisesti ole. Mutta jos nämä kaverit pystyvät olemaan Sportissa ykkös- tai kakkosketjun ratkaisijoita niin mikä ettei, jengiin vaan. Enemmän minua närästää joku Miro Laitinen. Ura ollut pidemmän aikaa laskusuunnassa, pelaa miniminuutteja ja rahaa palaa. Miksi esim. Henry Hietaharju ei voi vetää tuota roolia? Tekisi sen takuulla yhtä hyvin ja puolet halvemmalla. Samalla olisi sijoitus tulevaisuuteen. Ei vain voi tajuta. Vielä vaikeampaa on tajuta, miten joku voi puolustella tuota valintaa.
tnt

ViestiKirjoittaja v70 » 10 Loka 2009, 23:58

Näyttää tällä hetkellä aika surkealta,kuulemma mestiksen surkeinta.Hyvä peluri on palkkansa ansainnut.
v70

ViestiKirjoittaja kieku » 11 Loka 2009, 00:45

Ei itse joukkueessa mitään vikaa ole,mutta bussissa istuu vain pari liian suurta egoa.
Esim:ollaan menty monta vuotta bussilla tietyissä istumapaikoissa kunnes tulee eräs rastatukka ja alkaa muuttelemaan vanhoja istumapaikkoja jo ensimmäisellä harkkapeli reissulla.
Toiseksi pari kaveria pelaa 20-22minuuttia saamatta mitään aikaiseksi ja valmentaja vain jatkaa näiden peluuttamista.eikö pelin idea ole se että 4ketjulla yritettäisiin saada paine vastustajan päätyyn.näin ei käy jos yksi hortoilee kolmekkin vaihtoa putkeen tekemättä mitään,
Ja taivahan tosihan on ettei tämän päivän Sportin vahvistuksista yksikään tule koskaan liiga peliä pelaamaan
kieku

ViestiKirjoittaja Fantasiideri » 11 Loka 2009, 09:55

kieku kirjoitti:Ei itse joukkueessa mitään vikaa ole,mutta bussissa istuu vain pari liian suurta egoa.
Esim:ollaan menty monta vuotta bussilla tietyissä istumapaikoissa kunnes tulee eräs rastatukka ja alkaa muuttelemaan vanhoja istumapaikkoja jo ensimmäisellä harkkapeli reissulla.
Toiseksi pari kaveria pelaa 20-22minuuttia saamatta mitään aikaiseksi ja valmentaja vain jatkaa näiden peluuttamista.eikö pelin idea ole se että 4ketjulla yritettäisiin saada paine vastustajan päätyyn.näin ei käy jos yksi hortoilee kolmekkin vaihtoa putkeen tekemättä mitään,
Ja taivahan tosihan on ettei tämän päivän Sportin vahvistuksista yksikään tule koskaan liiga peliä pelaamaan

Olen erittäin huojentunut, mikäli totaalisen *sensuroitu* ylivoimapeli, vaikeudet omassa päässä ja maalinteossa saadaan kuitattua vaihtamalla istumapaikkoja bussissa. Peluuttamisesta olen toki samaa mieltä.
Fantasiideri

ViestiKirjoittaja Leetch » 11 Loka 2009, 10:28

Jokainen Mestis-joukkue ( - RoKi ,pian sekin ) tietää millä lailla Sporttia vastaan pitää taktillisesti pelata.Herra Tamminen ei sitä vaan taida tajuta.Jos on vaan yksi pelitapa ,niin sen on helppo vastustajan eliminoida.Vai onko mitään pelitapaa? vai eikö pelaajat noudata/halua pelata niin? Viime kaudella, tais olla näihin aikoihin ,Sportin pelaajat eivät olleet hyvässä fyysisessä kunnossa ja jotkut joukkueen pelaajat olivat kritisoineet Tamille joukkueen pelitapaa.Painitaanko taas samojen asioiden kanssa?

Taitaa olla ns. "tähtipelaajia" liikaa joukkueessa.Ei hyvä joukkuehengelle ,jos niin on.
Leetch

ViestiKirjoittaja user123 » 11 Loka 2009, 17:11

Leetch kirjoitti:jotkut joukkueen pelaajat olivat kritisoineet Tamille joukkueen pelitapaa

En mäkään oikeen hiffaa tota tamin pelitapaa.. Kaikki hyökkääjät samalla kaistalla 2m toisista syvyyssuunnassa ja sit pitäis muka antaa 2-3 pientä 2m syöttöä viistosti eteenpäin seuraavalle hyökkääjälle. Ja tän pitäis vielä tapahtua siniviivojen välillä. Kaikki hyökkääjäät tietää kuinka kiva on ottaa vastaan syöttö ku tulee melkein suoraan takaa. Riittä että vastustajat vaan sumputtaa keskikentällä niin thats it. Kentän leveydestä käytetään 30% max 60%. Tän takia oli hirveetä tuskaa viimevuonna päästä YV:llä vastustajan alueelle kun vastustaja sumputti ja me yritettiin yhdeltä kaistalta läpi. Samaan aikaan melkein kaikki muut joukkuueet nousi ylös esim vasemmalta ja just ennen siniviivä syötti pitkän syötön oikeaan laitaan vapaalle puolelle ja vapaalle hyökkääjälle.

Mut tää on sitä tamin nopeeta jääkiekkoa...

Leetch kirjoitti:Taitaa olla ns. "tähtipelaajia" liikaa joukkueessa.Ei hyvä joukkuehengelle ,jos niin on.

Tällä hetkellä on niin että "tähtipelaajat" ovat meidän omassa pistepörsissä sijalla 1. 2. 3. ja 4. Eli näyttääpä vähän että "tähtipelaajat" vs joukkuehenki päättyy 1-0

11 vuotta oon lätkäbussissa reissannut niin voin ihan sanoa että isot pojat istuu AINA takana.. Saa pienemmät sit inistä edessä tamin vieressä:D
user123

ViestiKirjoittaja Leetch » 11 Loka 2009, 19:36

user123 kirjoitti:
Leetch kirjoitti:jotkut joukkueen pelaajat olivat kritisoineet Tamille joukkueen pelitapaa

En mäkään oikeen hiffaa tota tamin pelitapaa.. Kaikki hyökkääjät samalla kaistalla 2m toisista syvyyssuunnassa ja sit pitäis muka antaa 2-3 pientä 2m syöttöä viistosti eteenpäin seuraavalle hyökkääjälle. Ja tän pitäis vielä tapahtua siniviivojen välillä. Kaikki hyökkääjäät tietää kuinka kiva on ottaa vastaan syöttö ku tulee melkein suoraan takaa. Riittä että vastustajat vaan sumputtaa keskikentällä niin thats it. Kentän leveydestä käytetään 30% max 60%. Tän takia oli hirveetä tuskaa viimevuonna päästä YV:llä vastustajan alueelle kun vastustaja sumputti ja me yritettiin yhdeltä kaistalta läpi. Samaan aikaan melkein kaikki muut joukkuueet nousi ylös esim vasemmalta ja just ennen siniviivä syötti pitkän syötön oikeaan laitaan vapaalle puolelle ja vapaalle hyökkääjälle.

Mut tää on sitä tamin nopeeta jääkiekkoa...

Leetch kirjoitti:Taitaa olla ns. "tähtipelaajia" liikaa joukkueessa.Ei hyvä joukkuehengelle ,jos niin on.

Tällä hetkellä on niin että "tähtipelaajat" ovat meidän omassa pistepörsissä sijalla 1. 2. 3. ja 4. Eli näyttääpä vähän että "tähtipelaajat" vs joukkuehenki päättyy 1-0

11 vuotta oon lätkäbussissa reissannut niin voin ihan sanoa että isot pojat istuu AINA takana.. Saa pienemmät sit inistä edessä tamin vieressä:D

haha,aika vähän oot istunut ...mulle on nyt yks hailee missä kukin istuu.
Leetch

ViestiKirjoittaja multakassi » 12 Loka 2009, 16:12

Pelitapa sitä ja pelitapa tätä.
Miksi Tammisen pelitapa ei voisi toimia tälläkin kaudella? Viime kaudella, kun palaset loksahti kohdallee, oli peli hyvinkin näyttävää välillä. Nyt sama ei vain vielä luonnistu. Tähän on yksi syy se, että pakistosta puuttuu nyt ne avaajat.
Välillä saadaan vauhtiin kiekko, mutta jatkosyötön jää luistimiin tai menee muuten vain harakoille.

Ja jos pelaajat vihais Tammista tai sen pelityyliä, ne olis kyllä etsiny mukavampaa paikkaa pelata muualta. Vaikka moni luulee, että raha korvaa kaiken, se ei pidä paikkaansa.

Mä luulen, että siellä on nyt kavereita jotka ajattelee itsestään vähän enemmän kuin pitäis.
Ehkä siellä on kavereita, joilla oli liigasoppari lähellä, mutta jäivät Sporttiin silti.
multakassi

ViestiKirjoittaja Blesk » 12 Loka 2009, 22:13

kieku kirjoitti:ollaan menty monta vuotta bussilla tietyissä istumapaikoissa kunnes tulee eräs rastatukka ja alkaa muuttelemaan vanhoja istumapaikkoja jo ensimmäisellä harkkapeli reissulla.

Ei siinä vielä kaikki! Käsittääkseni samainen rastapää oli juonut Muumilimsaa vaikka kaikille pitäisi olla selvää että Smurffit on ainoa oikea valinta.
Blesk

ViestiKirjoittaja user123 » 13 Loka 2009, 02:54

Blesk kirjoitti:Ei siinä vielä kaikki! Käsittääkseni samainen rastapää oli juonut Muumilimsaa vaikka kaikille pitäisi olla selvää että Smurffit on ainoa oikea valinta.

Se oli kyllä viimeinen pisara!!!
user123

ViestiKirjoittaja tnt » 13 Loka 2009, 08:32

multakassi kirjoitti:Tähän on yksi syy se, että pakistosta puuttuu nyt ne avaajat.

Pakistosta puuttuu yksi mies - Immonen - vrt. viime kausi. Ei se Immonenkaan 60 minuuttia per peli viime kaudella pelannut vain pelasiko? Hyvä ja varmasti paras pelaaja viime kauden pakistossa, mutta joku raja sille hehkuttamisellekin. Ei sota yhtä miestä kaipaa.

Tamminen halusi välttämättä Bergmanin, kun alakerrassa oli vajaus. Sen kanssa on nyt vain elettävä. Rahat on käytetty ja yleisömäärät jatkaa laskuaan. Yhtälön lopputulos on kaiken järjen mukaan se, että ketään ei ole varaa hankkia.

Joukkue on mielestäni parempi kuin viime kaudella paperilla. Tammisen pitää vain laittaa peli kuntoon. Se on se lääke. Pelitapa on sama, pelaajat on melkein yks yhteen samat. Tamminen, tee jotain!!!
tnt

ViestiKirjoittaja multakassi » 13 Loka 2009, 13:01

Yhtään Immosta hehkuttamatta (itseasiassa en tykännyt kaveri jäähyherkkyydestä), pakistosta puuttuu selkeästi nyt se liideri, suunnannäyttäjä. Sellanen kaveri jonka suoritustasoa muiden pakkien pitäisi tavotella. Nyt on massaa ja kukaan ei erotu.

Se olis se mitä nyt kaivataan.
multakassi

ViestiKirjoittaja tnt » 13 Loka 2009, 13:13

Sportin tapa ratkaista pelillinen kriisi on melkein aina ollut "lisää pelaajia". Ja se on näkynyt karulla tavalla viivan alla kauden päätteeksi. Olen samaa mieltä, että alakerta on liian kapea ja tasapaksu, mutta sille ei nyt voi mitään. Se on silti mielestäni - heti KooKoon alakerran jälkeen - Mestiksen toiseksi paras.

Viime kaudella ei yllättäen hankittu ketään tammikuun lopussa ja kausi päättyi mestaruuteen. Sääli, että jengi oli överikallis jo alusta saakka.

Immonen on hieno pelaaja, mutta tämä kriisi on nyt ratkaistava jotenkin muuten. Ja ei sitä yksi pelaaja ratkaisisi muutenkaan.
tnt

ViestiKirjoittaja Leetch » 13 Loka 2009, 15:12

Tami on "70-luvun koutsi" joka vetää 90-luvun TuTo -aikaisiaan treenejä vihkostaan.(Silloin harvoin kun vaivautuu paikalle)
Leetch

ViestiKirjoittaja Eagle fly free » 13 Loka 2009, 15:56

[quote="Leetch"]Tami on "70-luvun koutsi" joka vetää 90-luvun TuTo -aikaisiaan treenejä vihkostaan.(Silloin harvoin kun vaivautuu paikalle)[/quote]

Näin olen minäkin kuullut. Ihan sieltä kaukalon sisältä.
Suurin osa yrittää pitää lähinnä pokkaansa, kun aikalisämouhuaminen alkaa.
Mutta sitä ihmettelen, mihin on hävinnyt se ylivoima mitä näkyi harjoitusotteluiden aikaan? Ei se mitään häikäisevää silloinkaan ollut, mutta oli siinä jotain ajatusta ja eri variaatioita. Oli yksinkertaisia laukauksia viivasta(ja kunnon maskia!), rightin miehelle(McGregor tai Cabana) suoraan syötöstä paikkoja b-pisteen kaarelle, kova syöttö/laukaus neliön keskelle ja suora ohjaus kohti maalia(tämän odotin olevan erittäin tappava kuvio, mutta eipä ole toiminut). Ohjurit on kaikkein pahimpia maalivahdille, kun ei tiedä yhtään mihin menevät. Esim. Hekin toinen maali, harmittoman näköinen syöttö maalille, maila väliin(oli muuten äijä ihan yksin siinäkin!), eikä Jaska ehtinyt tehdä mitään.
No katsellaan, jos tosta vielä jotain tulisi. Ensiksi voisivat toki hoitaa sen oman pään paketin kuntoon. Siis koko kentän paketin, ei se puolustaminen pelkästään pakkien hommaa ole.
Eagle fly free

Edellinen

Paluu Keskustelut - Diskussion