Sportin markkinointi ja näkyvyys

Jääkiekkokeskustelua laidasta laitaan. Pelaajat, ottelut, valmennus ym. kaikki tämän otsikon alle. Diskussion även på svenska - gärna även under egna rubriker.

Re: Sportin markkinointi ja näkyvyys

ViestiKirjoittaja SPORTTIKOTKA » 30 Loka 2015, 02:38

Keskustelu on alkanut, hyvä niin. Keskustelu käy myös toisella keskusteluforumilla. Ultras06:lta mielestäni hyvä avaus oikeaan kohtaan. Keskustelun avaaminen ja sen käynnistyminen kertoo jokaisen tahon suhteesta Sporttiin. Niin kauan kun voidaan todeta Sportin houkuttelevan meitä suhteeseen niin seuralla tulee menemään hyvin.

Seuran perinteitä ja arvoja tulee säilyttää ja vaalia. Seuran perinteet saisivat näkyä hallilla paljon enemmänkin. Mielestäni myös seuran kotikaupunki täytyy olla näkyvästi esillä kun seurasta puhutaan julkisesti ja virallisissa yhteyksissä. Olen saanut käydä lähes kaikissa Divari, Mestis ja Liigahalleissa. Olen vahvasti näiden kokemuksien myötä sitä mieltä, että Vaasassa on tehtävä kaikki sen eteen, että olemassa oleva, ainutlaatuinen kannattajatoiminta ja ottelutunnelma on saatava säilymään. Vaasassa on jäähallissa laulettu niin pitkään kuin minä muistan. Tällaista kulttuuria ei ole hetkessä luotu mutta hetkessä se voidaan tuhota mikäli sille ei osata arvoa antaa.

Etelä-Suomessa asuvana kun kuljen missä tahansa Sportin, RAS:n tai Red Armyn hupparilla niin aina kohtaan ihmisiä, jotka ensimmäisenä puhuvat kannattajakulttuuristamme. Vaasan Sport on tunnettu kannattajistaan ympäri Suomen. Niin Sport kuin me kannattajatkin pidetään huoli että näin on vastaedeskin. Eteenpäin.
Stadistakin päin tuulee vielä punavalkoinen puhuri....
SPORTTIKOTKA

ViestiKirjoittaja PaaKii » 30 Loka 2015, 07:17

Det är väldigt bra skrivet av U06. Fakta!

Ett idrottslag på denna nivå behöver sina supportrar!
Fråga laget själv om de vill bli motiverade av några pappersklappor eller av äkta supportersång?

"The greatest thing is to skate out on the ice and feel the power from our fans, it makes all of us motivated on a different level. It makes me play a hell of a better game" - MB

Skärpning!

PS, prudden.. ta lite mindre nästagång ;)
PaaKii

ViestiKirjoittaja 65200 » 30 Loka 2015, 08:41

Jatkoaikaa kun lukee niin 90% on sitä mieltä että ultrasin kirjoitus oli erittäin hyvä ja ajankohtainen. pruddenin kirjoitukset kyllä pistää miettimään,jotenkin tuntuu siltä että siellä on astuttu korkin päälle!? Mutta hyvä että syntyy keskustelua. Jatkakaa......
65200

ViestiKirjoittaja Ihmemies » 30 Loka 2015, 11:10

Lakeudun Kutsu kirjoitti:Siitä olen kuitenkin aika vakuuttunut että enemmistö Mustasaaren, Maalahden, Laihian asukkaista pitävät nimenmuutosvaatimuksen merkki Vaasalaisten ylimielisyydestä. Eihän täällä olisi muuten mitään ongelma yhdistää nämä kunnat.

Myös Ultras 06 koostuu erilaisista ja eri paikkakunnilta olevista ihmisistä. On porukkaa Laihialta, Vaasasta, Vöyriltä, Mustasaaresta jne. Silti jokaisen mielestä on ollut virhe muokata nimeä ja perinteitä. Miksi se olisi ylimielistä lähteä korjaamaan takaisin? Vaasan Sport on vain seura, jota me olemme kaikki alunperin kannattaneet ja haluamme kunnioittaa seuran historiaa ja juuria.

Prudden kirjoitti:Ultrasin vastimukset tai tarkemmin uhkaus jättää tulematta katsomoon on täyttä paskaa, edelleen! Moni muu tuossa kirjoituksessa oli asiaa, kuten kirjoitin suhteellisen selväsanaisesti.

Pahoittelen, mutta ainakin omasta mielestäni viesteistäsi ja argumentoinnistasi on selväsanaisuus kaukana. Minun on erittäin vaikea saada otetta sekavasta tekstistäsi, mutta yritetään vastailla joihinkin kohtiin nyt ainakin.

Prudden kirjoitti:Sanot, että mä en ole kannattaja, mutta seisot tuon tekstin takan, jossa lähinnä uhataan seuraa, jos tahti ei muutu?! Näinkö! En mä ketään puolustele toimistolla. Kirjoitin myös suhteellisen suoraan, että seura on ainoa, mikä säilyy.

En viitannut, että sinä et olisi kannattaja, vaan viittasin kyseisessä osaa tekstiä ihan yleisesti kannattamiseen ja mitä sen tulisi olla. Miten seura säilyy jos esim. toimihenkilöt seuran takana ajavat sen tuhoon, kuten Tammisen aikana meinasi sattua?

Prudden kirjoitti:Ja kyllä, se säilyy ilman U06:takin. Kuparisaari voi olla kuin Hakamettän kirkko, mutta U06 on edelleen parinkymmenen janarin voimin vain pienen pieni vähemmistö maksavista katsojista. Tätähän ei saisi tietysti sanoa arvon herroille ääneen, ettei vaan vedetä hernettä sieraimiin ja tehdä taas korpilakkoa. Kuten kirjoitin, tuo on mun mielipide ja siihen lienee oikeus? Vai?!

Totta kai sinulla on oikeus mielipiteeseen, ihan yhtä lailla kun Ultras 06:lla omaansa. Ultras 06 kehottaa seurajohtoa miettimään, mitkä asiat ovat seuralle tärkeitä. He voivat arvoittaa asiat haluamallaan tavalla kuten totesin... Kuunnellaanko pari vuotta läpsyttimien rätinää ja ollaan kuin vaikka siellä Hakametsän kirkossa vai lauletaanko, hypitäänkö ja taputetaanko?

Prudden kirjoitti:Totuus kuitenkin on, että seura tosiaan ratsastaa, kuten kirjoitit tunnelmmalla, jonka kannattajaryhmä luo, mutta edelleen.... Vastaappa kysymykseen, kumpiko on tärkeämpi a) U06 vai b) seura? Jos valitset kohdan a, älä vit-tu tule mulle puhumaan mistään kannattamisesta!!! Älä ainakaan Vaasan Sportin kannattamisesta. Siitä on ihan turha tulla muutenkaan valistamaan... Ainakaan mulle! Mä seison edelleen seuran edessä, puuhastelee siellä Martti Manner, Tami Tamminen tai vaikka Jyrki Katainen ajallaan edustusasemassa. Sillä ei ole AIDOLLE kannattajalle yhtään mitään väliä loppupeleissä, kuka milloinkin patsastelee ja mitä tekee. Pääasia, että seura menee eteenpäin ja voi mahdollisimman hyvin kaikin mahdollisin tavoin. Kaikki muu seuran ymäpärillä on pelkkää plussaa. Myös hyvä kannattajaryhmä ja sen luoma tunnelma.

Minulle on tärkeämpää kannattamani seura. Olen huolissani siitä ja suunnasta miten seuran perinteitä on kohdeltu epäkunnioittavasti seuran johdon suunnalta. Minusta sillä on suurikin merkitys, kuka siellä seuran johdossa puuhastelee. Jos nyt käytetään esimerkkinä tätä aikaisemminkin mainitsemaani kiekkoleijonaa, joka meinasi sysätä seuramme taloudellisesti mahdottomaan tilanteeseen (lopullisesti), niin missä se sinun seura olisi ollut pahimman skenaarion jälkeen? Minä ajattelen seuran parasta. Jos koen, että seura menee huonoon suuntaan, haluan muuttaa suuntaa ennen kuin on liian myöhäistä. Minulle on todellakin väliä mitä seuran johdossa tehdään ja puuhastellaan.

Prudden kirjoitti:Mä oon sen verran kauan tota sirkusta seurannut, että olen aivan *sensuroitu* varma, että vaikka koko U06 kuolisi, toiminta jatkuisi niiden toimesta edelleen, joille seura on aidosti rakas ja tärkeä. Kun se on tärkeä ja rakas, lopetetaan kaikki tyhjänpäiväiset mussutukset ja seistään sen oman seuran rinnalla, tuli sitten sieltä toimistolta mitä minäkin vuonna tahansa. On näitä virheitä tehty läpi koko historian. Silti mulle kannattaminen on sitä, että mä teen sen, minkä seurani eteen pystyn, eli seison sen tukena. En ala uhkailemaan, esittämään vaatimuksia tai omaa arvioani tuomaan esiin. No, vedetään nyt sen verran takaisin, että raja menee siinä, jos aletaan eettisesti vetään päin persettä,,silloin voin jo uhkailla, mutta sekin pelkkää sanan helinää. Sen verran rakasta touhua, ettei tuolta voisi yhdenkään puusilmän toilailujen takia protestina jäädä pois. Sama, kuin omaan jalkaansa ampuisi. Tätä on seurarakkaus ja se varmaan iän myötä monelle teistäkin aukenee, jos on auetakseen. Jos ei auke, seura ja sen kannattaminen jäänee. Näin on monelle käynyt. Niillekin "HC-kannttajille", jotka mm kabinettipäätöksen vuoksi seuran jättivät. Aidolle ja seuraa rakastavalle kannattajalle nämä ovat pelkkää paskaa kaiken muun lomassa. Silti, seuraani en voisi jättä, koska OLEN AITO KANNATTAA!

Joo hieno homma, että koet, että olet aito kannattaja. Hyvä näin. Jokainen saa kannattaa omalla ja parhaaksi näkemällään tavalla.

Prudden kirjoitti:Virheitä tekee jokainen ja on hyvä, että otatte niitä esiin. Eikö kuitenkin olisi jalostavampaa saada aikaiseksi esimerkiksi yhteiset ja rutiininomaisesti toistuvat yhteispuhelut toimiston kanssa erilaisina foorumeina, kuin uhkailla jollain omilla verkkosivuilla seuran jättämisillä, joita toimistolla ei välttämättä osata edes hakea / lukea? Vai, onko U06 jo niin suuri, että seuran palkallisten pitäisi joka aamu tajuta lukea Iltasanomien sijaan ensitöikseen U06:n viimeisimmät manifestit?

Totta kai. Ihmisiä tässä ollaan kaikki. Ultrasin tekstissä mainittuja asioita on yritetty viedä seuran suuntaan aikaisemminkin eteenpäin kuten tekstistä ilmenee ja koska niiden suhteen ei ole tapahtunut edistystä, vaan päinvastoin, oli ajankohtaista julkaista kyseinen mielenilmaus julkisesti.

Olen melko varma, että seurajohto on Ultras 06:n tekstiin jo törmännyt. Sosiaalisen median näkyvyys ja voima voi joskus yllättää hieman iäkkäämmän sukupolven. Sanomalehdet tai radio eivät ole enää välttämättä niitä ykkösvaihtoehtoja tiedon levittämiseen.

Prudden kirjoitti:Mitäs vit-tua mä tätä muuten täällä ylipäätään rupeen avaamaan?. Jos homma ei kiinnosta, siirtykää vaikka Ilvestä kannattamaan. Sehän se on sitä aitoa seurauskollisuutta ruveta jonkun yksittäisen henkilön soosaamisen vuoksi seuraa vaihtamaan. Eikös tuollaiselle ole ihan oma jääkiekkotermikin luotu? Gloryhunter! Olisiko joskus aika katsoa kuitenkin peiliin, kuin yksipuolisesti omaa egoaan nostamalla alkaa seuralta mitään vaatimaan? Vai, eikö se ego juuri anna myöden?

Tää oli mun osalga tässä. Vedetään vihkoon ja huolella. Mä voin kyllä niiden parin sadan muun aidon kannattajan kanssa käydä katsomassa vaikka suomi-sarjaa, jos siltä tuntuu. Jos oma ego menee kerran seuran edelle. Vähän toivoisin harkintaa ja mietintää, onko se oma agenda sittenkään ihan se juuri aito ja oikea? Vai, voisiko hommaa hoitaa vaikka vähän tyylikkäämminkin? Vaikka kuita innostamalla ja kannattajaryhmää sitäkautta kasvattamalla?!

Tähän en pysty enää kommentoimaan, koska en ymmärrä mitä kirjoitat. Mukavaa syksyn jatkoa.
Ihmemies

ViestiKirjoittaja Tuulipuku » 30 Loka 2015, 13:03

Nyt pitää laittaa jäitä hattuun. Sportin tilannetta paranna, että yleisöä aletaan jakamaan vuohiin ja lampaisiin ja kiistelemään siitä mikä on oikea tapa kannattaa ja mikä ei.
Kun vaaditaan joukkueeseen valovoimaisia pelaajia, niin pitää ymmärtää, että siihen tarvitaan rahaa. Jos esim. joku otteluisäntä antaa tarjouksen, että summa on tämä ilman läpsyttimiä ja läpsyttimillä vaikka 1/4 enemmän. Ei kai kenellekkään ole epäselvää kumpi valitaan. Vaikka en itsekkään siitä vihtojen läisteestä nauti niin kyllä sen kestän seuran hyvinvoinnin takia. Ja sehän on sitten yleisön päätettävissä taputtaako käsiään vai mäiskiikö läpsytintä. Ainakin lapset tuntuu läpsyttimistä tykkäävän.Toivon Ultras06:n ymmärtävän, että liigaseuran talouden hoitaminen ei näinä aikoina ole mitään helppoa puuhaa ja raha on kerättävä pois kuleksimasta aina kun mahdollista.
Sitten tuosta nimestä ja vuosiluvusta. Olettaisin, että kaikissa virallisissa papereissa käytetään tuota HT Vaasan Sport. Mutta kyllä tuo pelkkä Sport riittää ottelukohtaisessa mainonnassa. Kaikki kuitenkin tietää mistä puhutaan. Mitä tulee tuhon vuosilukuun mulle iselleni on yksi hailee mikä vuosiluku siinä on. Kuitenkin jos HT Vaasan Sport on lanseerattu 1962 niin kyllä tuo 62 on ihan perusteltu. Ei sotkeuduta lillukanvarsiin.
Sitten vielä toivois katsomossa näkyvän enemmän Sportin väreissä olevaa porukkaa. Mulle tuli mieleen, että joissakin otteluissa vois antaa esim. kahviin ja pullaan oikeuttavan lipun kaikille pelipaidoissa halliin tuleville. Olis seurallekkin melkoinen tulonlähde tuo pelipaitojen myynti.
Ei muuta kuin yhdessä ja ylpeästi Sportin puolesta. Kukin omalla tyylillään.
Tuulipuku

ViestiKirjoittaja Tuulipuku » 30 Loka 2015, 13:15

Tarkoitin "Mitä tuohon vuosilukuun.... Enkä tuhon. :-)
Tuulipuku

ViestiKirjoittaja kistrand » 30 Loka 2015, 13:48

Ultrasin kanssa ehdottomasti samaa mieltä ***littipeukku***. Jokainen aitoa kannattajakulttuuria ymmärtävä ei voi olla eri mieltä. Aitous voittaa aina keinotekoisuuden.
kistrand

ViestiKirjoittaja 65200 » 30 Loka 2015, 13:50

Tuulipuku kirjoitti:Nyt pitää laittaa jäitä hattuun. Sportin tilannetta paranna, että yleisöä aletaan jakamaan vuohiin ja lampaisiin ja kiistelemään siitä mikä on oikea tapa kannattaa ja mikä ei.
Kun vaaditaan joukkueeseen valovoimaisia pelaajia, niin pitää ymmärtää, että siihen tarvitaan rahaa. Jos esim. joku otteluisäntä antaa tarjouksen, että summa on tämä ilman läpsyttimiä ja läpsyttimillä vaikka 1/4 enemmän. Ei kai kenellekkään ole epäselvää kumpi valitaan. Vaikka en itsekkään siitä vihtojen läisteestä nauti niin kyllä sen kestän seuran hyvinvoinnin takia. Ja sehän on sitten yleisön päätettävissä taputtaako käsiään vai mäiskiikö läpsytintä. Ainakin lapset tuntuu läpsyttimistä tykkäävän.Toivon Ultras06:n ymmärtävän, että liigaseuran talouden hoitaminen ei näinä aikoina ole mitään helppoa puuhaa ja raha on kerättävä pois kuleksimasta aina kun mahdollista.
Sitten tuosta nimestä ja vuosiluvusta. Olettaisin, että kaikissa virallisissa papereissa käytetään tuota HT Vaasan Sport. Mutta kyllä tuo pelkkä Sport riittää ottelukohtaisessa mainonnassa. Kaikki kuitenkin tietää mistä puhutaan. Mitä tulee tuhon vuosilukuun mulle iselleni on yksi hailee mikä vuosiluku siinä on. Kuitenkin jos HT Vaasan Sport on lanseerattu 1962 niin kyllä tuo 62 on ihan perusteltu. Ei sotkeuduta lillukanvarsiin.
Sitten vielä toivois katsomossa näkyvän enemmän Sportin väreissä olevaa porukkaa. Mulle tuli mieleen, että joissakin otteluissa vois antaa esim. kahviin ja pullaan oikeuttavan lipun kaikille pelipaidoissa halliin tuleville. Olis seurallekkin melkoinen tulonlähde tuo pelipaitojen myynti.
Ei muuta kuin yhdessä ja ylpeästi Sportin puolesta. Kukin omalla tyylillään.

Vai että perinteistä viis kunhan rahaa tulee?? Ja katsomoon pelipaitoja ja hassun värisiä peruukkeja muutama läpsytin ja muutama taputtaa ja muut kynnelle kykenevät pullakaffi jonossa.....
65200

ViestiKirjoittaja Ihmemies » 30 Loka 2015, 13:53

Tuulipuku kirjoitti:Kun vaaditaan joukkueeseen valovoimaisia pelaajia, niin pitää ymmärtää, että siihen tarvitaan rahaa. Jos esim. joku otteluisäntä antaa tarjouksen, että summa on tämä ilman läpsyttimiä ja läpsyttimillä vaikka 1/4 enemmän. Ei kai kenellekkään ole epäselvää kumpi valitaan. Vaikka en itsekkään siitä vihtojen läisteestä nauti niin kyllä sen kestän seuran hyvinvoinnin takia. Ja sehän on sitten yleisön päätettävissä taputtaako käsiään vai mäiskiikö läpsytintä. Ainakin lapset tuntuu läpsyttimistä tykkäävän.Toivon Ultras06:n ymmärtävän, että liigaseuran talouden hoitaminen ei näinä aikoina ole mitään helppoa puuhaa ja raha on kerättävä pois kuleksimasta aina kun mahdollista.

Toki, rahaa ei kasva puissa varsinkaan näinä päivinä, eikä ylimääräisiä pennejä ole varmasti tarjolla missään. Silti mielestäni tulisi pitää tietyistä seuran identiteettiin vaikuttavista seikoista kiinni. Varsinkin kun Vaasassa joukkueen ympärille on onnistuttu luomaan vahva kannattajiin perustuva brändi. Kaikki ei ole kaupan, vaikka se saattaa joidenkin kauppamiesten ajatusmaailmaa vastaan sotiakin. Sitten pelataan vaikka pikkuisen halvemmilla äijillä, jos homma on siitä kiinni.

Sitä paitsi useat pelaajat ilmoittavat Vaasan Sportin seurakseen valitessaan yhden ratkaisevan tekijän olleen kannattajat. Viimeisin esimerkki löytyy eiliseltä:

Useiden eri vaihtoehtojen jälkeen Vaasa tuli Koskirannalla agentin kanssa esille ja keskushyökkääjän mukaan palaset loksahtivat paikoilleen Sportin kohdalla. Kuparisaari on jo entuudestaan tuttu hyökkääjälle, mikä onkin se henkilökohtainen suosikki.
− Yleisö on aina ollut huikea. Tuli tutuksi jo Mestis-aikoina. Ei tällaista tunnelmaa ole missään muualla.

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/koskiranta-varmana-kohti-uutta-seuraa/173063

Nytkö me olisimme kuitenkin valmiita luopumaan asiasta, jota on pidetty tähän asti meidän omana myyntivalttina? Läpsyttimistä tulevalla rahallako tämä korvataan? epäilen...
Ihmemies

ViestiKirjoittaja Kajtsu » 30 Loka 2015, 19:27

Jos seuran "markkinointitemput" eivät ole sallittuja, niin miksei Ultras tee haasteen, missä sitten itse hoitaa saman verran ultraslaisia lisää katsomoon, jonka seura menettää sillä, että "pelletemput" kielletään ja katsomoon tuodaan lisää "tapa ittes *sensuroitu* huora" huutoja lasten kuultavaksi?
Kajtsu

ViestiKirjoittaja Hossa » 31 Loka 2015, 18:34

Muutama oma näkemys näihin aiheisiin:

1) Läpsyttimet. Eihän näistä täälläkään ensimmäistä kertaa keskustella. Olen ennenkin kirjoittanut mielipiteekseni samasta aiheesta että päädyn johtama kannustus lauluin ja chantein on jotain ainutlaatuista, arvokasta ja arvostettavaa.
Mutta.
Niin jääkiekko kuin jääkiekkokatsomokin on raadollisia paikkoja, vahvimmat jää eloon. Se on väkisinkin minusta vähän neitimäistä vaatia että jos jokin muu kannustus häiritsee/peittää oman kannustuksen niin sitten se pitää estää. Ennemmin kehottaisin miettimään millä oman kannustuksen tasoa voisi nostaa niin että se jyrää kilpailevan tyylin ja/tai että kukaan ei halua kilpailevaa tyyliä edes käyttää vaikka läpsyttimet olisikin jaettu. Jostain syystähän ne niitä alkaa käyttää. Ei siellä toimistohenkilöt ole jokaiselle korvaan kuiskuttamassa että alapa läpsytellä. Kaikille ei siis päädyn panos vielä riitä ja se kritiikki pitää pystyä ottamaan vastaan. Sitä kannattaisi miettiä miksi ei riitä, mitä itse voisi tehdä enemmän. Nyt tässä on keskusteltu asiasta ymmärrettävästi vain seuran toiminnan näkökulmasta koska toistaiseksi nämä on olleet toimiston aikaansaamia tapauksia, mutta ajatusta kannattaa laajentaa sillä että mitäpä jos joku laittaisi pystyyn vaikkapa kannatusryhmän 'Old farts of Motorvägen 15' (OFoM 15), jonka kannustus perustuisi läpsyttimiin, rumpuihin, hassuihin hattuihin ja pelipaitoihin. Olisiko se silloin väärää kannattamista? Olisiko seura vastuullinen siitäkin, vaikka porukka olisi vain muutaman palosaarelaisen pystyyn laittama eikä seuralla olisi mitään tekemistä sen kanssa? Pitäisikö ovella alkaa tekemään ruumiintarkastuksia ettei sisään pääse läpsyttimiä? Ymmärrän kyllä että kritiikki kohdistui nyt toistaiseksi 'vääränlaisen kulttuurin' edesauttamiseen toimiston toimesta, mutta se on vain askeleen päässä ajatuksesta että 'oikeaa kulttuuria' pitää suorastaan kielloilla suojella. Ja toisen askeleen päässä siitä että Ultras 06 ja OFoM 15 ottaa hallin edessä yhteen koska eivät voi sietää toistensa tapoja. Jos oikea kulttuuri on niin hentoa että se pärjää vain Unicefin maailmanperintökohteeksi julistamisen avulla niin jotakin on pielessä.

2) Vuosilukuasia. Minusta makuasia, riippuen siitä kumpaa halutaan korostaa, Sportia urheiluseurana vai jääkiekkotoimintaa. Kumpikaan ei mielestäni ole sinänsä väärin. En olisi yllättynyt jos myöhemmän vuosiluvun käyttämisen taustalta löytyy jotakin Sportin (urheiluseuran) vanhoja sisäisiä henkilöriitoja. Mutta joo, muuten, jos se on jollekin tärkeää niin mun puolesta voidaan käyttää vanhempaa vuosilukua.

3) Vaasan Sport. Kaikilla joukkueilla ei ole kaupungin nimeä mukana nimessään, mutta sen poistaminen on aika keinotekoista, eikä vaikuta monenkaan kymmenen ihmisen käyttäytymiseen. Kannatan että nimessä käytetään kaupungin nimeä. Kaksikielisyyskin saisi toki näkyä esim. Hockey Team Vaasan Sport Vasa.

4) Tiedotustoiminta on mitä on. Ihan samaa mieltä siitä että sitä pitää edelleen paljon parantaa.

Kritisoin vielä Ultrasin kirjoituksessa sitä että Ultras 06:n mielipiteitä harhaudutaan esittämään kannattajien mielipiteinä. Sitä valtuutusta en muista ainakaan itse antaneeni että Ultras 06 voi esiintyä minun - kannattajan - nimissä. Enkä muista Ultras 06:en minulta yllä olevia mielipiteitäni kyselleen että pystyisivätkään esiintymään minun edustajani.
Hossa

ViestiKirjoittaja tommi » 31 Loka 2015, 21:11

Hossa kirjoitti:Kritisoin vielä Ultrasin kirjoituksessa sitä että Ultras 06:n mielipiteitä harhaudutaan esittämään kannattajien mielipiteinä. Sitä valtuutusta en muista ainakaan itse antaneeni että Ultras 06 voi esiintyä minun - kannattajan - nimissä. Enkä muista Ultras 06:en minulta yllä olevia mielipiteitäni kyselleen että pystyisivätkään esiintymään minun edustajani.

Missä kohtaa tuota kirjoitusta Ultras toimii kaikkien kannattajien äänenä? Tätä nyt on jo hoettu useaan otteeseen, mutta itse en ainakaan tällaista huomannut tuossa kirjoituksessa jossa on allekirjoituksena Ultras 06. Ei siis esim. Sportin kannattajat.

Sittemmin tuon kirjoituksen on jakanut facebookissa myös virallinen kannattajayhdistys. Myös meitä on jotka eivät kuulu kumpaakaan em. ryhmistä jotka jakaa tuon mielipiteen niin sanoisin, että ainakin enemmistö aktiiviseen kannatustoimintaan osallistujista haluaa ylläpitää perinteitä.
tommi

ViestiKirjoittaja Hossa » 01 Marras 2015, 11:07

tommi kirjoitti:Missä kohtaa tuota kirjoitusta Ultras toimii kaikkien kannattajien äänenä? Tätä nyt on jo hoettu useaan otteeseen, mutta itse en ainakaan tällaista huomannut tuossa kirjoituksessa jossa on allekirjoituksena Ultras 06. Ei siis esim. Sportin kannattajat.

Sittemmin tuon kirjoituksen on jakanut facebookissa myös virallinen kannattajayhdistys. Myös meitä on jotka eivät kuulu kumpaakaan em. ryhmistä jotka jakaa tuon mielipiteen niin sanoisin, että ainakin enemmistö aktiiviseen kannatustoimintaan osallistujista haluaa ylläpitää perinteitä.

Ultras 06 kirjoitti:Seura on monessa asiassa toiminut hyvin ja kunnioittanut meitä kannattajia. Nyt kehitys on kuitenkin kulkenut huonompaan suuntaan ja näemme tehtäväksemme ottaa esille edellä mainitut asiat. Toivomme, että seuraorganisaatio kunnioittaa meitä kannattajia ja seuran perinteitä miettiessään tulevaisuuden strategioita.

Tässä kohtaa. Kun käytetään muotoa "me kannattajat".
Olisi oikein kirjoittaa "Seura on monessa asiassa toiminut hyvin ja kunnioittanut Ultras 06:a" ja "Toivomme, että seuraorganisaatio kunnioittaa Ultras 06:a ja seuran perinteitä miettiessään tulevaisuuden strategioita".
Ymmärrän tarpeen puhua "me kannattajat" muodossa koska puhuminen vain Ultras 06 puolesta ei kuulosta tietenkään yhtä mahtavalta, mutta ei siihen oikein oikeutta ole.
Hossa

ViestiKirjoittaja Ihmemies » 03 Marras 2015, 10:58

Hossa kirjoitti:Se on väkisinkin minusta vähän neitimäistä vaatia että jos jokin muu kannustus häiritsee/peittää oman kannustuksen niin sitten se pitää estää.

Voiton vie se, joka pystyy "kannattamaan" kovimmalla volyymilla tavasta viis? Esim. jos Old farts of Motorvägen 15 alkaa räjäyttelemään paukkupommeja hallin sisällä, niin että jokaisella on korvat lukossa, kun lähtee ottelusta kotiin, niin se on voittava/paras tyyli? Kehotetaan muita vain kehittämään/miettimään omaa toimintaa kuuluvammaksi ja paremmaksi? Muutenkin mielestäni on ristiriitaista, jos seura on ylpeä kannattajistaan ja heidän tyylistä, niin sitä lähdetään "sabotoimaan" joillain markkinointikikoilla.

Faktahan on se, että päätykatsomosta pitäisi saada volyymia enemmän irti useimmissa otteluissa. Syitä on varmasti monia ja yksi ikävä fakta on se, että vaikka uusi Sundom Stå komea ja jylhä onkin, niin se ei ole akustiikan kannalta mikää paras mahdollinen paikka. Ihmisiä on myös vaikeampi saada isommalla porukalla laulamaan invakatsomoiden ja rappusten vuoksi. Pääty ei ole enää samalla tavalla yhtenäinen kuin aikaisemmin, jolloin kaikkien oli helpompi lähteä kannustamiseen mukaan, kun se naapurikin huusi siinä kurkku suorana. Mutta sille me kaikki voimme kuitenkin yrittää tehdä jatkossa jotain ja skarpata katsomossa olemalla vähän rohkeampia ja kuuluvampia.
Ihmemies

ViestiKirjoittaja Hossa » 04 Marras 2015, 00:47

Ihmemies kirjoitti:
Hossa kirjoitti:Se on väkisinkin minusta vähän neitimäistä vaatia että jos jokin muu kannustus häiritsee/peittää oman kannustuksen niin sitten se pitää estää.

Voiton vie se, joka pystyy "kannattamaan" kovimmalla volyymilla tavasta viis? Esim. jos Old farts of Motorvägen 15 alkaa räjäyttelemään paukkupommeja hallin sisällä, niin että jokaisella on korvat lukossa, kun lähtee ottelusta kotiin, niin se on voittava/paras tyyli? Kehotetaan muita vain kehittämään/miettimään omaa toimintaa kuuluvammaksi ja paremmaksi?

Joo no olet oikeassa ei se tietysti pelkkä voluumikilpailu ole. Muuten ainut voittava ratkaisu olisi yhdistetty vuvuzela, ilmatorjuntasireeni ja patarumppu -patteri.

Mutta kyllä se kysymys jää ilmaan että jostain syystä se läpsyttelijä siellä päättää alkaa läpsyttelemään. Luulisi että sellaiselle jonka mielestä tunnelma on jo katossa kun pääty laulaa ei tulisi mieleenkään alkaa sen päälle läpsyttämään. Joten käänteisesti, kyse täytyy olla siitä että läpsyttelijä ei sittenkään arvosta niin korkealle päädyn laulua että ei alkaisi läpsyttämään. Ja kysymys kuuluu että miksi ei arvosta? Sivistymättömyyttä?

Toki toimisto mahdollisti tämän 'sabotoinnin', mutta pitäisikö tämä ottaa kuitenkin niin että satuimmekin oppimaan sen kautta jotakin yllättävää siitä mitä jotkin katsojat ajattelivat vallitsevasta tunnelmasta. Ehkä se ei ollutkaan vielä niin täydellistä kuin mitä olimme kuvitelleet.

Anyways ehdottaisin että avoimien kirjeiden sijaan mielikuvituksellisempi vastaveto olisi läpsyttäjille suunnatut chantit tyylin 'työntäkää ne läpyttimet...' tjsp. Veikkaan että läpyttimien käyttö ja jakaminen loppuu sitä kautta lyhyeen.
Hossa

ViestiKirjoittaja Ihmemies » 04 Marras 2015, 11:28

Hossa kirjoitti:Mutta kyllä se kysymys jää ilmaan että jostain syystä se läpsyttelijä siellä päättää alkaa läpsyttelemään. Luulisi että sellaiselle jonka mielestä tunnelma on jo katossa kun pääty laulaa ei tulisi mieleenkään alkaa sen päälle läpsyttämään. Joten käänteisesti, kyse täytyy olla siitä että läpsyttelijä ei sittenkään arvosta niin korkealle päädyn laulua että ei alkaisi läpsyttämään. Ja kysymys kuuluu että miksi ei arvosta? Sivistymättömyyttä?

Toki toimisto mahdollisti tämän 'sabotoinnin', mutta pitäisikö tämä ottaa kuitenkin niin että satuimmekin oppimaan sen kautta jotakin yllättävää siitä mitä jotkin katsojat ajattelivat vallitsevasta tunnelmasta. Ehkä se ei ollutkaan vielä niin täydellistä kuin mitä olimme kuvitelleet.

Lauluista on kuulemma vaikea saada selvää istumakatsomossa vähänkään kauempana Sundom Ståta (?) ja lisäksi vieraskannattajien kannatus kuuluu ilmeisesti sinne paremmin. Tämän on todettu johtuvan hallin akustiikkapuolesta ja tähän ultrasiltakin on kysytty vinkkejä, miten asiaa/tilannetta voitaisiin kehittää/parantaa. Itselläni ei ole nyt heittää tähän tällä hetkellä mitään ratkaisua, mutta jotain pitäisi porukalla keksiä. Toki myös sitä päädyn volyymia pitää saada paremmaksi ja ihmisiä enemmän kannustukseen mukaan.

Sekin on varmasti totta, että kaikki eivät samalla tavalla arvota päädyn kannustusta. Ainahan voidaan jankata, että mikä on paras/oikea tyyli kannattamisessa. Vaasa on yksi näistä paikkakunnista, jossa on Suomen mittakaavassa pisimmästä päästä perinteitä ns. eurooppalaisesta kannatustyylistä, mitä Sundom Stå edustaa lauluineen. Tästä syystä meitä on usein pidettykin ns. edelläkävijöinä Suomessa katsomotoiminnan osalta. Siitä ollaan toki oltu ylpeitä, niin me itse kuin myös seura. Yleinen kehitys eri lajien kannattajakatsomoissa on kulkenut tähän suuntaan Suomessa. Minun henkilökohtainen mielipide on, että meidän Sundom Stån toiminta ei ole Vaasassa lähelläkään täydellistä, se on ihan ok, mutta se on joskus ollut myös parempaa. Silloinkaan se ei ollut täydellistä, vaan aina löytyy kehitettävää. Monella paikkakunnalla ollaan tultu lähelle meitä ja ainakin ajoittain ohikin eri rintamilla. Toki se tunnelma ja volyymi, jota väläyteltiin viime kauden ensimmäisessä kotipelissä TPS:ää vastaan, on mielestäni lyömätön. Parhaimmillaan pystyttäisiinkin olemaan ylivoimaisia.

Tavalliselle satunnaiselle ottelussa kävijälle ei tule välttämättä edes mieleen, että tällä läpsyttelyllä sabotoin muuta kannustusta. Ei sitä kukaan varmaan tahallaan tee ainakaan. Päinvastoin, ajatellaan todennäköisesti, että tästä saadaan vain enemmän irti "yhdessä". Näin ei kuitenkaan valitettavasti ole. Erityisen houkuttelevia nuo ovat lapsille, joille ei nyt muutenkaan viitsi huutaa/laulaa, että "tunkekaa ne läpsyttimet ...". He kun eivät ainakaan luultavasti ymmärrä noita vaikutuksia siihen päädyn tekemiseen.
Ihmemies

ViestiKirjoittaja SPORTTIKOTKA » 04 Marras 2015, 14:39

Päätyyn pitäisi varmaanki laittaa jonkinlaiset verhot poistumistielle erien ajaksi ettei kannatus karkaa niistä käytäville.
Stadistakin päin tuulee vielä punavalkoinen puhuri....
SPORTTIKOTKA

ViestiKirjoittaja Hossa » 04 Marras 2015, 16:25

Ihmemies kirjoitti:Tavalliselle satunnaiselle ottelussa kävijälle ei tule välttämättä edes mieleen, että tällä läpsyttelyllä sabotoin muuta kannustusta. Ei sitä kukaan varmaan tahallaan tee ainakaan. Päinvastoin, ajatellaan todennäköisesti, että tästä saadaan vain enemmän irti "yhdessä". Näin ei kuitenkaan valitettavasti ole. Erityisen houkuttelevia nuo ovat lapsille, joille ei nyt muutenkaan viitsi huutaa/laulaa, että "tunkekaa ne läpsyttimet ...". He kun eivät ainakaan luultavasti ymmärrä noita vaikutuksia siihen päädyn tekemiseen.

Tämä on varmasti kaikki juuri noin. Hyvää perusteellista ja perusteltua ajatusta. Eipä tuohon enää ole mitään lisättävää. Toivottavasti jokin kaikin puolin kestettävä ratkaisu kaikille löytyy.
Hossa

ViestiKirjoittaja sporttis3 » 10 Marras 2015, 16:36

Ajattelin, etten enää tähän palaa, mutta...surullisen kuuluisassa motarin päädyn ladossa Laihian kupeessa mainostetaan tiistaina klo 15 edelleen seuraavana kotimatsina KalPa-peliä.
Ottelu on päättynyt reilut 12,5 vuorokautta sitten ja Ilves-peliin on aikaa kaksi vuorokautta... Mikään ei muutu, ainakaan tämän osalta.
sporttis3

ViestiKirjoittaja Prudden » 10 Marras 2015, 19:44

Eiköhän tuo kannattaisi poistaa kokonaan, kun kerran jatkuvasti unohtuu päivittää...

Kivihaan Citymarketin mainosta päivitetään kuitenkin aina ajallaan.

Ne mustat standit eripuolilla kaupunkia ovat mielestäni hyvä idea, tosin ainakin vielä eilen niissä näytti pyörivän edelleen isäinpäivämainokset.

Samoin kotisivujen yläpallkissa mainostetaan edelleen Jari Tenninpään keikkaa, joka oli ja meni jo.

Ne pienet jutut....
Prudden

ViestiKirjoittaja wildbrain » 11 Marras 2015, 22:50

Olen käynyt töissä Alajärvellä tää vko ja siellä ABCn vieressä olevassa valomainostaulussa oli ainakin Sportin mainos ja myös Sport vs Ilves mainos
wildbrain

ViestiKirjoittaja sporttis3 » 13 Marras 2015, 17:12

Nyt kehuja: motarin lato päivitetty HETI voittoisan Ilves-pelin jälkeen ja nyt siis Ässät -mainos oikealla paikalla ajoissa!
sporttis3

ViestiKirjoittaja EH » 11 Joulu 2015, 09:24

Miksi Ilkka lehdessä olevassa ottelumainoksessa (Sport-Tappara) ei mainita sanallakaan kuljetus + lippu -paketista?? Sitten turha ihmetellä, ettei saada jengiä liikkeelle maakunnasta.
Urheilullisesti avoimien sarjojen puolesta!
EH

ViestiKirjoittaja t.m.a.l » 11 Joulu 2015, 14:16

EH kirjoitti:Miksi Ilkka lehdessä olevassa ottelumainoksessa (Sport-Tappara) ei mainita sanallakaan kuljetus + lippu -paketista?? Sitten turha ihmetellä, ettei saada jengiä liikkeelle maakunnasta.

Onko todella näin!!!??!? En kyllä mitenkään ymmärrä, mitä puuhastelua! Mistä niille maksetaan? Harrastelijat sais paremmin hommat hoidettua!! Toimisto ottakaa opiskelijoita edullisesti töihin vaikka!!!
t.m.a.l

ViestiKirjoittaja sporttis3 » 11 Joulu 2015, 16:36

Aika moni "vanhan liiton" äijä Seinäjoelta lukee paperiversiota Ilkasta, eikä suinkaan päivittele somea. Ei varmaan montaa kymppiä lisää olis maksanut tuo Seinäjoen matsibussin lisäys mainokseen. :(
sporttis3

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut - Diskussion