Valtoselle & Jämsälle kenkää!

Jääkiekkokeskustelua laidasta laitaan. Pelaajat, ottelut, valmennus ym. kaikki tämän otsikon alle. Diskussion även på svenska - gärna även under egna rubriker.

Re: Valtoselle & Jämsälle kenkää!

ViestiKirjoittaja Outpost » 28 Helmi 2017, 23:05

Tämä kausi päättyy niin taloudellisesti kuin urheilullisesti katastrofiin. Pahaa pelkään että se heijastuu myös ensikauteen. Nyt näyttää siis varsin huonolta tilanne. Toki Tomek kuittaa kaiken just kommentilla ihan hyvä kausi oli juu. Körkkö vetää enskaudella ykkösessä huikeat minuutit ja sama tuuba jatkuu. Se ottaa luonteenpäälle ettei tälläinen pitkänlinjan seuraaja ja kannattaja pysty olla seuraamatta seuran tekemisiä vaikka kuinka masentaisi. Olisiko helpompaa jos pyytäisi lekuria laittamaan pariksi vuodeksi koomaan ;) No tietysti vois pari kautta olla vaiks Tappara fani ja siirtyä uuden kuvion mahdollisesti tullessa takaisin. Toki mun tuurilla Tomekille tehdään 10 vuoden jatkopahvi. Se on vielä aitiossa kun mun lapsenlapset on aikuisia. The Nightmare Continues...
Outpost

ViestiKirjoittaja BussiKUSKI » 28 Helmi 2017, 23:17

Joo kiitos ja näkemiin.

Valtosen Sport ei ole se Sport jota minä olen kasvanut kannatakaan, mua ei oo enää tänä vuonna kiinnostanut lähteä katsomaan pelejä.

Taidan lopettaa koko paskan seuraamisen,
Sportille kuuluu iso kiitos siitä, että pärjään täällä.
– Petteri Lindbohm
BussiKUSKI

ViestiKirjoittaja Brax » 28 Helmi 2017, 23:21

Sama täälä aikansa kutakin.Tämä riitti Hyvää Yötä.
Brax

ViestiKirjoittaja Fedorov » 28 Helmi 2017, 23:25

BussiKUSKI kirjoitti:Joo kiitos ja näkemiin.

Valtosen Sport ei ole se Sport jota minä olen kasvanut kannatakaan

Hienosti sanottu. Samat ajatukset.
10.03.2018
Fedorov

ViestiKirjoittaja Outpost » 28 Helmi 2017, 23:56

Hallilla oli kyllä hitusen apea tunnelma. En tiedä oliko kannattaja päädyn hiljeneminen sovittu juttu vai onko porukka vaan väsynyt koko hommaan. Aavemaisen tylsä on kyllä fiilis kun laulu loppuu. Jos kannattapäädyn uskollinen porukka päättäisi protestoida jäämällä kotiin olisi halli kuin huopatossutehdas. Välillä vähän törähtäisi rokkia ja sponssimainoksia. En tietenkään yllytä mihinkään heh! Mutta ajatus tälläisestä on jäätävä ottelutapahtuman kannalta.
Outpost

ViestiKirjoittaja Hossa » 01 Maalis 2017, 00:10

En lähde suinpäin vaatimaan kenkää kaikille mahdollisille, mutta onhan tämä kaikkien aikojen jäätyminen...
Aikoinaan Pasi Räsästä pidettiin pahana jäätymisenä, mutta on tämä nyt jotain vielä luokkaa pahempaa.
5 viimeisessä ottelussa siis NELJÄ kertaa ei ole saatu tehtyä maalin maalia koko pelissä.
Jos ei olisi omasta joukkueesta kyse niin pyytäisin tilastonikkareita tutkimaan onko näin huonoa 5 pelin sarjaa nähty koskaan SM-liigassa miltään joukkueelta. Pahoin pelkään että ei löydy joukkuetta, joka olisi jäänyt neljä kertaa nollille viidessä pelissä SM-liigassa - tätä ennen.
Tämä valitettavasti saattaa olla lähellä maailmanennätystä.
Hossa

ViestiKirjoittaja Outpost » 01 Maalis 2017, 00:21

Hossa kirjoitti:En lähde suinpäin vaatimaan kenkää kaikille mahdollisille, mutta onhan tämä kaikkien aikojen jäätyminen...
Aikoinaan Pasi Räsästä pidettiin pahana jäätymisenä, mutta on tämä nyt jotain vielä luokkaa pahempaa.
5 viimeisessä ottelussa siis NELJÄ kertaa ei ole saatu tehtyä maalin maalia koko pelissä.
Jos ei olisi omasta joukkueesta kyse niin pyytäisin tilastonikkareita tutkimaan onko näin huonoa 5 pelin sarjaa nähty koskaan SM-liigassa miltään joukkueelta. Pahoin pelkään että ei löydy joukkuetta, joka olisi jäänyt neljä kertaa nollille viidessä pelissä SM-liigassa - tätä ennen.
Tämä valitettavasti saattaa olla lähellä maailmanennätystä.

Maalisuhdekkin muikea 15-4 turpaan. Taisi KooKoolla olla viimekauden harkkapeleissä tälläistä luokkaa maalisuhde. Pisteet 14-1 turpaan. Viimeiset 6 peliä pistesuhde 17-1 tukkaan. No hyvin silti jengi taisteli tjms.
Outpost

ViestiKirjoittaja tipi59 » 01 Maalis 2017, 07:17

Huomenta teillähän alkaa kaikilla olemman mun luonne. :) Kun alisuoritetaan on sitten työpaikalla tai esim. nyt sportissa, niin onhan se kumma, jos ei siitä lähdetä, jos joidenkin pitäälähteä, ei voi olla muita kiikarissa , kun valmenta sekä tässä tapauksessa reittä pitkin kiivennut UTJ Good bay.
tipi59

ViestiKirjoittaja Hossa » 01 Maalis 2017, 13:52

tipi59 kirjoitti:Huomenta teillähän alkaa kaikilla olemman mun luonne. :) Kun alisuoritetaan on sitten työpaikalla tai esim. nyt sportissa, niin onhan se kumma, jos ei siitä lähdetä, jos joidenkin pitäälähteä, ei voi olla muita kiikarissa , kun valmenta sekä tässä tapauksessa reittä pitkin kiivennut UTJ Good bay.

En tiedä luonteesta, kyllä täällä moni mun makuun on aika herkästi purkamassa tuntojaan yhden jatkoajalla hävityn ottelun jälkeen vaikka sijoitus sarjataulukossa olisi kuuden joukossa. Niitäkin on nähty. Ja niihin en ainakaan minä missään tapauksessa halua kuulua.

En myöskään yhdy näihin Jämsän erottajiin. En tiedä mitä nepotismia on harjoitettu, mutta vaikka sellainen onkin arveluttavaa niin ei se vielä itsessään tee kenestäkään epäkelpoa. Varsinkaan en voi yhtyä siihen että UTJ olisi koonnut NIIN huonon joukkueen, joka oikeuttaisi ajattelemaan että eihän näillä miehillä voida maalia saada aikaan - neljässä ottelussa viidestä. Pitäisi olla joukkue melkein koottu pelkistä Suomisarjan suhareista että tämä pitäisi olla edes mahdollista. UTJ voisi varmaan olla parempi ja jonkun toisen UTJ:n joukkue voisi yksilöinä koostua paremmista pelaajista, mutta ei tämä siihen ole nyt helmikuussa kyykännyt.

Oikeastaan valmentajan ja UTJ:n yhtäaikainen erottaminen on kaikenkaikkiaan aika arveluttavaa, koska eikö huono UTJ tarkoita nimenomaan että ei valmentajalla ollut edes mahdollisuutta menestyä ja vastoin päin.

Heikki on peräänkuuluttanut aivan oikein myös pelaajien vastuuta, mutta jos alisuorittaminen on näin leveällä rintamalla ja näin syvää niin ei tämä enää voi olla pelaajistakaan kiinni. Ei tässä voi katsoa kuin valmennukseen.

En silti vaadi edes Valtoselle kenkää. Jos ei ole varaa purkaa sopimusta niin sitten ei ole. Valitsen mieluummin Sport-kannattajuuden pitkällä jänteellä, vaikka sitten Valtosen kanssa aluksi, kuin sen että Sport on vain muisto konkurssin jäljiltä. Toiseksi, oikeastaan, se että Valtonen päästettäisiin kaupungista olisi jo vähän liian helppo rangaistus. Eiköhän Tomek tunne seuraavat kuukaudet nahoissaan sen että ympäristö ei ole ollut kovin positiivisesti vaikuttunut hänen tekemisestään ja hänen on ihan itse saatava muutos aikaiseksi, eikä vain lyötävä pensseleitä saveen ja lähdettävä kaupungista.
Hossa

ViestiKirjoittaja Outpost » 01 Maalis 2017, 23:34

En vaadi Tomekille lähtöä koska se on miehen tehtävä itse jos seinä tulee vastaan. Yksi asia mitä Tomek voisi treenata on tietynlainen fokuksen keskittäminen rauhallisuuteen, energisyyteen ja järkeen pelissä. Nyt mennään lähestulkoon tunnepohjalta. Jämsä ja Virtsu on kyllä mokannut niin monta sainausta että hirvittää. Toki nitä onnistumisiakin on useita. Ehkä fifty sixty tai jotain, mutta joukkueen rakenne on tällä kaudella epäbalanssissa. Viimekauden jengi oli tasapainoisempi. No säälit pelattiin. Puuttuvat palaset ja palikat pitää pienenbudjetin Sportin ensikaudelle mietittävä tarkkaan. Ei hosuta (Nordlund, Vihko...) Nämä kaksi olisi voitu paikata Sund ja Vähäkangas kaksikolla esim.
Outpost

ViestiKirjoittaja Nebelwerfer » 02 Maalis 2017, 14:32

Hossa kirjoitti:

Oikeastaan valmentajan ja UTJ:n yhtäaikainen erottaminen on kaikenkaikkiaan aika arveluttavaa, koska eikö huono UTJ tarkoita nimenomaan että ei valmentajalla ollut edes mahdollisuutta menestyä ja vastoin päin.

Olen muutenkin Hossan kanssa samoilla linjoilla, mutta tä oli mielestäni todella hyvä pointti.
Nebelwerfer

ViestiKirjoittaja MrMacmanaman » 02 Maalis 2017, 20:14

Hossa kirjoitti:En tiedä luonteesta, kyllä täällä moni mun makuun on aika herkästi purkamassa tuntojaan yhden jatkoajalla hävityn ottelun jälkeen vaikka sijoitus sarjataulukossa olisi kuuden joukossa. Niitäkin on nähty. Ja niihin en ainakaan minä missään tapauksessa halua kuulua.

Tuossa pitää huomioida sekin, että mihin kritiikki kohdistuu. Itse olen kyllä muistanut mainita Sportin ongelmista jo siitä lähtien, kun oltiin vielä viiden joukossa ja yleensä vastaukset olivat luokkaa "ollaan kuitenkin viidentenä". Selvää oli, että se sijoitus tulee putoamaan ja niinhän siinä kävikin. Itse olen epäillyt, että olisiko valmennuksessakin liikaa tuijotettu sarjataulukkoa ja korjaavia liikkeitä ei lähdetty tekemään, koska "oltiin kuitenkin viidentenä". Selviä muutoksia alettiin kuitenkin nähdä heti, kun sijoitus putosi kympin huonommalle puolelle. Sattumaako?
MrMacmanaman

ViestiKirjoittaja SportSyrän » 02 Maalis 2017, 22:09

Ensin valitettiin kun "huippupelaajat" ovat poissa ja siitä syystä kontataan. Mutta nyt kun kaikki paitsi Komulainen ovat takaisin tehdään Liigan surkeinta historiaa, melkein 200 minuuttia ilman maalia. Mikähän se nyt syynä on? Naurattaa enemmänkin seurajohdon tekemättömyys. Ei voi muuta kun toivoa että Tomek Valtonen ja Markus Jämsä saavat kenkää.

Selittelyjen aika on ohi, toimintaa tarvitaan. Itse en enään ensi vuonna kausikortteja ostele.
SportSyrän

ViestiKirjoittaja Fedorov » 02 Maalis 2017, 22:10

MrMacmanaman kirjoitti:
Hossa kirjoitti:En tiedä luonteesta, kyllä täällä moni mun makuun on aika herkästi purkamassa tuntojaan yhden jatkoajalla hävityn ottelun jälkeen vaikka sijoitus sarjataulukossa olisi kuuden joukossa. Niitäkin on nähty. Ja niihin en ainakaan minä missään tapauksessa halua kuulua.

Tuossa pitää huomioida sekin, että mihin kritiikki kohdistuu. Itse olen kyllä muistanut mainita Sportin ongelmista jo siitä lähtien, kun oltiin vielä viiden joukossa ja yleensä vastaukset olivat luokkaa "ollaan kuitenkin viidentenä". Selvää oli, että se sijoitus tulee putoamaan ja niinhän siinä kävikin. Itse olen epäillyt, että olisiko valmennuksessakin liikaa tuijotettu sarjataulukkoa ja korjaavia liikkeitä ei lähdetty tekemään, koska "oltiin kuitenkin viidentenä". Selviä muutoksia alettiin kuitenkin nähdä heti, kun sijoitus putosi kympin huonommalle puolelle. Sattumaako?
Juurikin näin. Kaikesta näkee että tässä vasta opetellaan. Suurin virhe oli Tomekin jatko, joka muuta väittää niin on ihan pihalla.
Tomek on neljällä kaudella ollut päävalmentaja liigassa ja näytöt nyt ei vakuuta ketään.
Sportin johto on itse sössinyt itse tämän ja kaksi seuraavaa kautta, koska Tomek ei ole se valmentaja jonka kanssa voitetaan muuta kuin yksittäisiä pelejä.

P.S. Sportin pisin voittoputki 4 ottelua *Facepalm* jos otetaan mukaan tämän kauden alku ja viime kauden loppu niin 5 ottelua.
10.03.2018
Fedorov

ViestiKirjoittaja Fedorov » 02 Maalis 2017, 22:12

SportSyrän kirjoitti:Ensin valitettiin kun "huippupelaajat" ovat poissa ja siitä syystä kontataan. Mutta nyt kun kaikki paitsi Komulainen ovat takaisin tehdään Liigan surkeinta historiaa, melkein 200 minuuttia ilman maalia. Mikähän se nyt syynä on? Naurattaa enemmänkin seurajohdon tekemättömyys. Ei voi muuta kun toivoa että Tomek Valtonen ja Markus Jämsä saavat kenkää.

Selittelyjen aika on ohi, toimintaa tarvitaan. Itse en enään ensi vuonna kausikortteja ostele.
Mennään kaks seuraavaa kautta Karjalaisella ja Tomekille kenkää HETI!
10.03.2018
Fedorov

ViestiKirjoittaja SportSyrän » 02 Maalis 2017, 22:13

Fedorov kirjoitti:
MrMacmanaman kirjoitti:

Juurikin näin. Kaikesta näkee että tässä vasta opetellaan. Suurin virhe oli Tomekin jatko, joka muuta väittää niin on ihan pihalla.
Tomek on neljällä kaudella ollut päävalmentaja liigassa ja näytöt nyt ei vakuuta ketään.
Sportin johto on itse sössinyt itse tämän ja kaksi seuraavaa kautta, koska Tomek ei ole se valmentaja jonka kanssa voitetaan muuta kuin yksittäisiä pelejä.

P.S. Sportin pisin voittoputki 4 ottelua *Facepalm* jos otetaan mukaan tämän kauden alku ja viime kauden loppu niin 5 ottelua.

Valtosen sanoilla "Komppaan täysin"
SportSyrän

ViestiKirjoittaja Sporttari » 02 Maalis 2017, 22:23

Uskomatonta että Valtosta ei vieläkään ole potkittu pois. Kuinka huonosti joukkueen pitää pelata ja kuinka monta 0-peliä vielä pitää tulla, että johto herää ja vapauttaa Valtosen tehtävistään. Kolme vuotta on saanut yrittää ja mitään kehitystä ei hyökkäyspelissä näy. Liiga on väärä paikka harjoitella valmentamista, Suomi-sarjan kautta uuteen nousuun Valtonen, niin ehkä sitä nöyryyttäkin tulisi kukkopojalle.
Sporttari

ViestiKirjoittaja SportSyrän » 06 Maalis 2017, 01:52

Ei Valtoselle uskalleta antaa kenkään, liian kallis Valtonen ja tuntuu olevan liian "hyvät" suhteet yläkertaan? Vähän tältä tuntuu.

Hiltunen oli hyvä äijä vetämään Sportia, mutta oiskohan nyt Valtosen, Jämsän ja Hiltusen aika katsoa muita tehtäviä? Hiltunen on tässä toiminnassa sydämmellä mukana, mikä ei välttämättä ole paras ajatus, sillä tuntuu että Hiltusella ja Valtosella on aivan liian hyvät välit.
SportSyrän

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 08 Maalis 2017, 22:10

Onko kellään joku toinen valmentaja ehdoilla ensi kaudeksi ja jos toteutuu ja käy samalla niin onko täällä sitten samat nimmerkit kertomasaa totuus eri otsikon alla.

Täällä menossa juuri tyypilillistä kakaroiden jankuttamista, jos uskotte että itseänne totetumisen epäonnistuminen johtuvat jonkun muun virheistä niin olette väärällä polulla.

Ei epäilystäkään ettei joukkue ja valmennus epäonnistunut omissa tavoitteesa, se ei kuitenkaan tarkoita että jopa samalla porukalla ensi vuonna tulos voisi olla ihan jotain muuta.

Täällä ainakin luottoa että muutos parempaan suntaan vielä voi tapahtua ja vaihtoehdot todennäköisesti huonommat.

Jotain korjausliikkeet valmennusjohdossa pitäisi kutenkin tehdä kuten myös pelikirjaan.
Lakeudun Kutsu

ViestiKirjoittaja tipi59 » 09 Maalis 2017, 08:20

Lakeudun Kutsu kirjoitti:Onko kellään joku toinen valmentaja ehdoilla ensi kaudeksi ja jos toteutuu ja käy samalla niin onko täällä sitten samat nimmerkit kertomasaa totuus eri otsikon alla.

Täällä menossa juuri tyypilillistä kakaroiden jankuttamista, jos uskotte että itseänne totetumisen epäonnistuminen johtuvat jonkun muun virheistä niin olette väärällä polulla.

Ei epäilystäkään ettei joukkue ja valmennus epäonnistunut omissa tavoitteesa, se ei kuitenkaan tarkoita että jopa samalla porukalla ensi vuonna tulos voisi olla ihan jotain muuta.

Täällä ainakin luottoa että muutos parempaan suntaan vielä voi tapahtua ja vaihtoehdot todennäköisesti huonommat.

Jotain korjausliikkeet valmennusjohdossa pitäisi kutenkin tehdä kuten myös pelikirjaan.

Tota koitappa Lakeuden kutsu seurata sinun omia kirjoituskia, kun kysyt ja vastaan omiin kirjoituksiin ja pidät lähinnä yhden miehen souta kirjoituksillasi. Uusia löytyy pilvin pimein, mutta se että vaihdetaanko, on sitte eri asia. Kerro sitten oma näkemyksesi, miksi kausi meni näin HUONOSTA, kuinka meni. Olisko valmentajalla tai joukkueen kasaajalla olleet sormet pelissä, vai ei.
tipi59

ViestiKirjoittaja sporttis3 » 09 Maalis 2017, 17:00

Jos tällä palstalla olis edes puoliksi niin tiukat kontrollit kuin Jatkoajassa, niin puolet kirjoittajista olisi vähintään puolen vuoden tauolla, osalla jo kirjoitusoikeudet poistettu. Vattu mitä pskaa monta sivua.
sporttis3

ViestiKirjoittaja SportSyrän » 09 Maalis 2017, 17:07

sporttis3 kirjoitti:Jos tällä palstalla olis edes puoliksi niin tiukat kontrollit kuin Jatkoajassa, niin puolet kirjoittajista olisi vähintään puolen vuoden tauolla, osalla jo kirjoitusoikeudet poistettu. Vattu mitä pskaa monta sivua.

Mielestäni on oikein että tänne saa purkaa tuskaa, kertoa mielipiteitään ja kysyä myös Heikiltä. Jatkoaikan foorumi on muutenkin niin kyseenalainen, kontrolli siellä kuin DDR:ässä.
SportSyrän

ViestiKirjoittaja MrMacmanaman » 09 Maalis 2017, 19:35

sporttis3 kirjoitti:Jos tällä palstalla olis edes puoliksi niin tiukat kontrollit kuin Jatkoajassa, niin puolet kirjoittajista olisi vähintään puolen vuoden tauolla, osalla jo kirjoitusoikeudet poistettu. Vattu mitä pskaa monta sivua.

Kyllä sielläkin saa vedellä melkein mitä sattuu joukkueiden omalla alueella, jos keskustellaan vain omien kesken.
MrMacmanaman

ViestiKirjoittaja Outpost » 09 Maalis 2017, 21:16

MrMacmanaman kirjoitti:

Kyllä sielläkin saa vedellä melkein mitä sattuu joukkueiden omalla alueella, jos keskustellaan vain omien kesken.

Eihän täällä ole lähellekkään niin rajua kommentointia. Siellä esim. saa kiroilla estoitta. Täällä aikoinaan ainakin tuli pari viikkoa huilia kommentoinnissa jos kiroili. Ja olisihan se ankeaa jos vaan kaiken pitäisi olla ihanaa ja niin ihqua, vaikka kausi on ollut kammottava. On se hienoa jos Kookoo myös jättää Sportin taakseen. Tekivät viisaasti kun ulostivat kärkiukot. Sen jälkeen on peli ollut vähintäänkin samalla tasolla. LK voi itse katsoa nyt peiliin myös.
Outpost

ViestiKirjoittaja Lakeudun Kutsu » 10 Maalis 2017, 21:52

Niin täällä taas kakarat itkevät tältä kaudelta. Edelleen puuttuvat nuo xx xxx ehdokkaat jonka tämä muuttaisi ensi kaudeksi. tomek ulos ja Jämsä ulos. Tuskinpa teillä kenelläkään vastuuta ensi kaudesta ja jos ei muuta niin huomenna Komu- Muik tarjolla.

Pitkäjäntisyys, luotttamus tekemiseen, omat kasvatit, oikeat vahvistukset, valmenustiimin sataprosentittinen sitoutuminen niin päästään ensi kaudella ehkä play offfs pelehin ensi vuonna jos tuomarityöskentelyy saadaan oikeutta.

Joukkue joka satsannut siihen ettei tulisi ylimääräisiä rangaistuksia ja silti eniten jäähyjä, mietttikää sitä.

Kerro nyt ihmeessä listan noista sateetekijöistä.
Lakeudun Kutsu

EdellinenSeuraava

Paluu Keskustelut - Diskussion