Alfåns kirjoitti:Varmaan aika varovaisesti alotettu ku tullu turskaa niin paljo. Pyritää vetää minimimiehityksellä. Noloa oli kuitenki et bocksin kuppilas ei ollu lainkaa myyjää. Jäi paljo rahaa ottamatta.
Sportil ei olis kyl varaa jättää yhtää pennii keräämättä, mut aika usein ja mones jutus näkee et oltais voitu vähä isommal vaival saada paljo enemmän hilloo:
4,5millin seuras kuitenkin kaks toimarii, niin ei voi oikee ymmärtää tälläst. Mitäs jos toiselle fudut ja niillä hilloil joku joka oikeest kehittäs ja valvois tota juttuu?
Joo varmaan haluttu varovaisesti alottaa, mutta kuitenkin.. oletettavaa oli että väkeä tulossa. Tomek ulkona, uus kausi, perjantai ottelu..
Niemihän vastaa ravintolatoiminnasta. Varmaan kykenee hoitamaan, mutta osaako kehittää? Jos verrataan että sitä vetäisi jokin henkilö joka tuntee ravintola-alan, on kouluttautunut siihen ja ehkä jopa ansainnut kannuksia siellä.. Olisko tässä vaihdon paikka? Auttaisko? Tiedä sit..
Mielestäni jotta saadaan paras mahdollinen tulos jatkossa johtoon pitäisi saada joku jolla on jo kokemusta pienen kasvattamisedta isoksi. Olkoon nyt vaikka työnimi Juha Junno. Mutta mistä?
Ravintolapuoli ei tarvi mielestäni toimaria, sinne riittää ihan varmasti henkilö jolle annetaan valtuudet hoitaa ja kehittää.. Olkoon sit vaikka ravintolapäällikkö. Tätä ei sitten suitsittaisi, vaan saisi ideoida ja toteuttaa. Hän sitten vastaa toimarille että ravintolan toiminta kasvaa ja tuottaa. Jos ei tule tulosta mietitään toimarin puolelta pitäisikö vaihtaa.
Sama myynnisä, siellä nyt on myyntipäällikkö, joten siellä tämä ajatus jo ilmeisesti toimii? Jos myynti ei kehity yrityspuolella ja kasva, sinne ei tule uusia ideoita kuinka saada yritykset kiinnostumaan tuotteesta Sport. Päällikkö ja myyjät yhdessä miettivät, mitä me tehdään väärin. Miks myynti ei vedä. Toimari miettii kauden jälkeen, pitäisikö vaihtaa myyntipuolella porukkaa jos tulosta ei tule. Myyntipäällikkö kantaa vastuun että kehittyy myynti kehittyy vs. edellinen kausi. Markkinointipuolellakin on päällikkö, tässä sama homma. Markkinointiosasto vastaa siitä että tuote "pysyy tapetilla" ja näkyy. Siihen pitää myös olla resursseja kehittää ja ideoida, tehdä rohkeita vetoja. Kokeilla uusia juttuja ja uskaltaa epäonnistua.
Jos sitten koko homma mene penkin alle urakalla, sanotaan vaikka kaksi kautta putkeen tms. hallitus miettii onko toimarilla luottoa, jos ei saa päälliköitä toteuttamaan kasvua.
Vaihdetaanhan valmentajaakin jos joukkue ei onnistu, pelaajia vaihdetaan jos ei onnistuta. Konttorin puolella väki kuitenkin on pysynyt. Auttaisko tässä vaihto? Tulisko uusia ideoita seuraan jos näin toimittaisiin?
En sano että nyt pitäis samantien vaihtaa, mutta mielestäni hallituksessa olevien ihmisten tulisi kriittisesti katsella ja miettiä, jo tällä kaudella, kuinka viimeiset vuodet ovat menneet ja miettiä olisiko aika tuulettaa. Unohtaa onko kyseessä kaveri vai ei. Kyseessä on kuitenkin ammattilaisurheilu, ja yritys, jonka tehtävä on tuottaa osakkailleen voittoa.